La méteo en 1 minut: primers canvis de cara a dijous, borrasca important el cap de setmana

Els mapes del temps continuen anunciant pluges abundants a força comarques i un temporal de vent i de mar a partir de dissabte

Miquel Bernis
13/12/2016
2 min

BarcelonaMatí encara més fred que l'anterior a molts indrets. Avui les glaçades han guanyat extensió i en molts casos a primera hora el termòmetre s'ha enfonsat 1 o 2 graus més que ahir. Entre les temperatures més baixes d'aquest dimarts al matí destaquen:

  • Das, -7º
  • El Pont de Suert, -5º
  • Sort, -4º
  • Tremp, -3º
  • Girona, -2º
  • Cardona, -2º
  • Vic, -2º
  • Olot, -1º
  • Tàrrega, -1º
  • Manresa, 0º
  • Lleida, 1º

Algunes de les boires d'aquest matí, per tant, tornen a ser gebradores a l'interior. Al migdia avui la boira tampoc s'aixecarà i l'ambient es mantindrà molt fred a Ponent. A la resta hi haurà pocs canvis: predomini del sol, amb alguns núvols molt esqueixats prop de mar.

El primer símptoma de canvi de temps arribarà dijous, dia que ja serà més variable i mig ennuvolat a l'est i en què els mapes del temps fins i tot apunten a alguna primera gotellada al voltant del Camp de Tarragona, uns fenòmens per ara molt aïllats.

Els canvis de debò començaran a arribar divendres al vespre. Entre divendres a última hora i dissabte al matí una primera tongada de xàfecs afectarà força comarques. Les pluges més importants, en molts casos, però, seran segurament les de diumenge a última hora i dilluns.

La borrasca sembla encaminada a deixar més de 50 l/m2 en diverses comarques, però probablement la ploguda abundant no serà tan general com caldria, i en aquest sentit avui els mapes continuen fent pensar que serà a les Terres de l'Ebre i a les comarques de Girona on plourà de forma més abundant. També al sud del País Valencià les pluges podrien ser molt abundants. El canvi de temps anirà acompanyat de fort vent de mar i el que, molt probablement, serà el temporal de mar més dur d'aquesta tardor. La cota de neu es mourà en principi entre els 1.500 i els 2.000 metres durant bona part del cap de setmana.

Probabilitat que s'acumulin més de 20 l/m2 al llarg dels pròxims set dies
Probabilitat que s'acumulin més de 50 l/m2 al llarg dels pròxims set dies
stats