La méteo

Pendents d'alguns aiguats fins a la nit, però clara millora demà

El sol i la calma guanyaran terreny almenys dos dies, a l’espera que la situació torni a canviar durant el tram final de la setmana

16/12/2025
3 min

BarcelonaEl temps s’ha mantingut mogut aquest dimarts, i destaca especialment l'aiguat que porta hores caient des de mitja tarda a Badalona i zones properes que ja ha deixat més de 100 o 120 l/m² en alguns barris. Molta aigua en poca estona que està provocant diverses incidències, com ara inundacions en baixos, botigues, carrers i el tall de la L2 del Metro. Protecció Civil ha activat l'alerta del pla Inuncat.

Els xàfecs han tornat a caure en moltes comarques, però ni de bon tros a tot arreu. Aquesta vegada la pluja s'ha concentrat més aviat al litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona, amb algunes tempestes localment intenses que han deixat en alguns casos més de o 30 o 50 l/m². (trobareu el balanç de la pluja al final d’aquesta informació). Durant la nit i primeres hores de la matinada encara cauran algunes precipitacions, sobretot en punts del litoral i prelitoral. Després de dos dies molt inestables, aquest dimecres el sol i la calma guanyaran més terreny, amb restes només d’alguns ruixats al sud del país. Dijous serà segurament el dia més plàcid de la setmana, amb màximes que remuntaran una mica. Però a finals de setmana arribaran nous canvis que tindran continuïtat la setmana de Nadal, amb risc de pluja, més neu al Pirineu i més fred.

pt
Mapa de previsió per a aquest dimecres al matí.

Dimecres: més calma

Ens tornarem a llevar aquest dimecres amb molta humitat, amb boires i núvols baixos en molts llocs. No obstant això, el sol dominarà en moltes comarques, amb restes d’intervals de núvols sobretot al litoral i prelitoral. De fet, encara poden caure alguns ruixats a les Terres de l’Ebre. Ambient matinal més fred, però al migdia les màximes sumaran un o dos graus més.

A la tarda el cel es mantindrà variable, tot i que el sol dominarà cap a l’interior i el Pirineu. Es repetiran alguns xàfecs irregulars a les muntanyes de Tarragona i a l’Ebre. Al País Valencià tornarà a ser una jornada força grisa i amb nous xàfecs que localment poden ser intensos. Variabilitat a les Balears, sense descartar-hi alguns ruixats febles. Situació marítima alterada a tota la costa.

Mapa de previsió per a aquest dimecres a la tarda.

Nous canvis els pròxims dies

La calma i el sol dominaran dijous, amb poc risc de ruixats. Serà la jornada més plàcida i aprofitable de la setmana, ja que s’albiren nous canvis. Amb un grau d’incertesa elevat, entre divendres i el cap de setmana el temps tornarà a estar més mogut i poden reaparèixer les precipitacions en molts llocs. Però no tots els mapes es posen d’acord s’obre l’abast de la pluja.

Sembla que la inestabilitat tindrà continuïtat de cara a la setmana de Nadal, amb risc de noves precipitacions i de nevades al Pirineu que baixaran clarament de cota. I és que les temperatures aniran baixant, amb ambient més hivernal per donar el tret de sortida a la nova estació, que arribarà oficialment diumenge al matí.

Balanç de les pluges

Les pluges han tornat a caure amb ganes avui en diverses zones. A diferència de dilluns, les precipitacions no han caigut ni de bon tros a tot arreu, sinó que han afectat especialment el litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona. On més aigua ha caigut és a l'àrea de Barcelona i a l'Ebre, on s'han superat els 30 o 50 l/m² en alguns casos. Fins i tot hi ha hagut tempestes intenses que han deixat algunes calamarsades. Aquests són els registres de pluja més destacats d'aquest dimarts:

  • 121 l/m²: Badalona (Llefià)
  • 111 l/m²: Badalona (Progrés)
  • 65 l/m²: Amposta
  • 46 l/m²: els Ports
  • 39 l/m²: Mas de Barberans
  • 37 l/m²: Cerdanyola del Vallès
  • 33 l/m²: Barcelona (Gràcia i Vallcarca)
  • 33 l/m²: l'Aldea
  • 28 l/m²: Barcelona (Raval)
  • 25 l/m²: Sabadell
  • 22 l/m²: el Prat de Llobregat
  • 20 l/m²: el port de Barcelona
  • 20 l/m²: les Cases d'Alcanar

Unes xifres que se sumen a les caigudes entre diumenge a la tarda i tot el dilluns, quan es van superar els 100 o 200 l/m² localment en punts de l'Ebre, del Priorat i de l'Alt Empordà. També es van superar els 50 l/m² en altres àrees de l'Ebre, del prelitoral, de Ponent, del nord-est i dels cims del Pirineu. Aquests són els registres més destacats de la pluja caiguda entre diumenge i dilluns:

  • 219 l/m²: Falset
  • 153 l/m²: pantà de Darnius-Boadella
  • 146 l/m²: Torroja del Priorat
  • 103 l/m²: pantà de Siurana
  • 103 l/m²: el Perelló
stats