Societat 09/12/2015

Colau reclama (de nou) avanços en les obres de la Sagrera

Professionals firmen un manifest perquè les reformes es facin amb "urgència"

Núria Martínez
2 min
Adif ha obert la licitació de l’estació de La Sagrera.

BarcelonaNou toc d’atenció d’Ada Colau al govern espanyol. Després que al setembre l’alcaldessa arrenqués la promesa de la ministra de Foment, Ana Pastor, que les obres de la Sagrera es desbloquejarien, avui ha enviat una carta reclamant-ne (de nou) el seu compliment. Concretament, ha demanat la construcció de la llosa que ha de servir de base a la infraestructura i la nova estació de Sant Andreu Comtal.

“Al cap de més de dos mesos des de la reunió em veig en l’obligació de recordar-li l’estat de les obres, que, com pot constatar, no s’ajusta a les promeses”, ha expressat l’alcaldessa a la carta dirigida a la ministra. Amb un to visiblement molest, Colau denuncia que tot apunta que “ens esperen dos anys d’obres parades i inacabades” i que és un fet “inacceptable” perquè Barcelona “té una ferida oberta” des del 2008. “Els ciutadans no han de seguir patint sota cap concepte durant més temps les incomoditats agreujades per la inacció”, expressa, i afegeix que no es tracta d’un problema de “disponibilitat de recursos, sinó de voluntat política”.

En la mateixa línia i com a reforç a la carta de Colau, s'ha pronunciat aquest dimecres la tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, denunciant que “l’estació havia d’estar a punt el 2019, i que a aquest ritme això no passarà”. “Sabem que tenen els diners perquè ens ho va dir la ministra, i no entenem per què no s’estan invertint a la Sagrera permetent que les obres s’executin”, ha insistit.

Totes aquestes reivindicacions del govern de BComú s'han produït avui, després que els col·legis professionals catalans d’arquitectes, economistes, enginyers industrials i enginyers de camins, canals i ports hagin presentat un manifest en què demanen que la futura estació de la Sagrera es faci realitat amb “urgència, consens i ambició”.

El 2020, posat en dubte

Els responsables dels quatre col·legis han demanat un impuls definitiu per a una infraestructura “bàsica per a la mobilitat” a l’àrea de Barcelona. El vicedegà del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, Josep Maria Rovira, ha posat en dubte que es compleixi el termini de 2020 per falta de temps perquè els pressupostos generals de l’Estat han dedicat xifres “idèntiques” a Catalunya el 2014, 2015 i 2016. I això implica que “inversions clau” com la Sagrera, els nous accessos al Port de Barcelona i el Corredor Mediterrani en queden fora.

stats