SEGURETAT VIÀRIA
Societat19/12/2014

Barcelona és la demarcació amb la xarxa viària amb el risc més alt d’accidentalitat

La BV-2041, entre Gavà i Begues, es manté com el tram més perillós per tercer any consecutiu

Elisabet Escriche

BarcelonaBarcelona és la demarcació catalana que té més trams de carretera amb un risc “molt alt” de tenir accidents greus o mortals. Segons l’últim estudi EuroRAP -elaborat pel RACC i presentat ahir-, la demarcació concentra un 24% dels trams de carretera més perillosos de la xarxa viària catalana, seguida de Lleida i Girona, amb un 15%, i finalment Tarragona, amb només un 7%. Tot i que del 2000 al 2010 hi va haver una davallada del 57% en el nombre de víctimes mortals a les carreteres per la millora de les infraestructures, l’estudi considera que en el conjunt de la xarxa catalana analitzada, un 17% dels trams -1.076 quilòmetres- tenen un risc “molt alt” d’accidentalitat, un percentatge que es manté estable en els últims cinc anys. Un 15% -975 quilòmetres- se situen en risc “alt”, i només 512 km (31 km menys que l’any passat) tenen un “risc zero”; és a dir, no han registrat cap accident mortal o amb víctimes greus durant el període 2011-2013.

L’estudi torna a assenyalar per tercer any consecutiu els sis quilòmetres de la comarcal BV-2041 que separen Gavà de Begues com el tram més perillós de Catalunya. El segueixen el tram de la N-260 a Alp i el que hi ha entre Terrassa i Sentmenat a la C-1415a. El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, va detallar ahir que aquest any s’ha millorat la senyalització de la separació de carrils de la carretera BV-2041, la qual cosa ha permès reduir fins al 80% la sinistralitat a la via. Flores preveu que aquesta xifra es reflecteixi en l’informe de l’any que ve.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa els trams que acumulen més accidentalitat, es concentren bàsicament a l’àrea metropolitana de Barcelona, i en un 37% hi ha implicada una motocicleta. Torna a encapçalar el rànquing la C-31, entre el Prat de Llobregat i l’Hospitalet.

Nous radars

Cargando
No hay anuncios

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, va destacar que en matèria d’accidentalitat i perillositat Catalunya té uns registres inferiors a països com França, Alemanya i Itàlia. “Es troba en zona UEFA”, va dir utilitzant símils futbolístics. Alhora, va aplaudir mesures com prohibir el pas dels camions per la N-II a la demarcació de Girona. El subdirector del Servei Català de Trànsit (SCT), Xavier Almirall, va advertir que no es pot “abaixar la guàrdia” i va anunciar la posada en marxa de dos nou radars: a Cercs i a Sant Feliu de Codines.