Barcelona

Investiguen si la mort d'una treballadora del servei de la neteja de Barcelona va ser per la calor

La treballadora va morir aquest dissabte a casa seva després de completar el torn de tarda

BarcelonaInvestiguen si la mort d'una treballadora del servei de neteja de l'Ajuntament de Barcelona podria ser conseqüència d'un cop de calor. Segons fonts del sindicat UGT, la dona va caure fulminada a casa seva quan anava a sopar després d'haver completat el torn de tarda a la feina. El fet que ahir fos el primer dia de l'onada de calor i les temperatures fossin molt altes al carrer a la capital catalana, fa que des del sindicat apuntin a la possibilitat que la calor sigui la causa de la mort. Les mateixes fonts admeten, però, que desconeixen si la dona tenia patologies prèvies o si la mort guarda relació amb qualsevol altra causa.

Inscriu-te a la newsletter BarcelonaInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Per aquest motiu, reclamen que es faci una autòpsia que aclareixi els motius de la mort de la treballadora. Mentrestant, però, el sindicat ha fet arribar un comunicat a la plantilla recordant la necessitat d'extremar la precaució i seguir el protocol de calor davant les altes temperatures que hi ha a la ciutat. En declaracions a Efe, el secretari de Serveis a la Comunitat d'UGT Catalunya, Lluís Lampurdanes, ha explicat que la dona, d'uns 50 anys, va realitzar "amb normalitat" el seu torn de feina ahir dissabte, de les 14.00 h a les 21.00 h, a la zona que tenia assignada al districte de Ciutat Vella.

Cargando
No hay anuncios

L'empresa FCC, adjudicatària del servei de neteja de l'Ajuntament de Barcelona, ha fet un comunicat aquesta tarda transmetent el seu condol a la família i gent més propera a la víctima, però subratllant que fins ara no s'ha establert la causa de la seva mort. "La treballadora va finalitzar la seva jornada laboral amb normalitat i va abandonar el centre de treball en el seu horari ordinari i sense cap indici de preocupació", apunten, i destaquen que la mort va ser fora de l'horari laboral i de les instal·lacions de l'empresa. Tanmateix, l'empresa es posa a disposició de les autoritats per aportar qualsevol informació addicional si s'escau.

Fonts de l'Ajuntament de Barcelona apunten que s'estan estudiant les causes del decés, que per ara es desconeixen. Les mateixes fonts han lamentat la mort de la treballadora dels serveis de neteja i han mostrat el condol als seus familiars. També des dels grups polítics han volgut expressar el seu condol a la treballadora, i han demanat aclarir les causes de la mort. Des de Junts per Barcelona, el seu líder, Jordi Martí i Galbis, ha mostrat el condol a la família de la dona i a tots els treballadors del servei de neteja municipal, i ha defensat que "cal prendre totes les mesures necessàries que assegurin la seva integritat".

Cargando
No hay anuncios

Per part dels comuns, la presidenta del grup, Janet Sanz, ha donat el condol a la família i companys de la treballadora, i ha exigit que s'aclareixin les causes de la mort. "Si ha estat un cop de calor treballant, calen responsabilitats i mesures perquè no torni a passar. La salut i seguretat laboral són una prioritat innegociable", ha defensat.

Cargando
No hay anuncios

Sense esperar als resultats de l'autòpsia, el líder del PP al consistori, Daniel Sirera, ha assegurat que "tot apunta" a un cop de calor com la principal causa de la mort, i ha alertat que la ciutat no es pot permetre que "els que es deixen la pell per cuidar-la no rebin la protecció que es mereixen".

Cargando
No hay anuncios