Publicitat
Publicitat

Un carril bus i un de bici unirà Cornellà i Castelldefels per la C-245

La Generalitat ha agafat un projecte de reforma de la carretera de 120 milions que era en un calaix i l'ha reduït a 26,3 milions per fer-lo viable i que estigui acabat abans d'acabar el 2018

Anar de Castelldefels a Cornellà de Llobregat en autobús en 40 minuts serà possible a finals del 2018. La carretera C-245 que uneix les dues poblacions, i que passa per dins la trama urbana de Gavà, Viladecans i Sant Boi de Llobregat, encara suporta un trànsit considerable amb 18.000 vehicles privats diaris –tot i que hi ha l’autopista C-32 paral·lela, i gratuïta–, que conviuen amb 17 línies d’autobús regulars diürnes –i tres de nocturnes–, fan que aquest trajecte sovint sigui massa lent, i arribi gairebé a una hora en hora punta, malgrat ser només 13 quilòmetres.

L’ Àrea Metropilitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat han decidit resoldre aquest problema de mobilitat i agafar un projecte de reforma d’aquesta C-245 que estava en una calaix per massa car –120 milions d’euros–, i redimensionar-lo a 26,3 milions per poder-lo executar ja i començar les obres el 2017. Es tracta de construir un carril bus d’anada i de tornada continu entre Cornellà a Castelldefels per millorar la velocitat comercial dels autobusos de línia, als quals se’ls afegirà un Bus Ràpid Trànsit (BRT) que tindrà una freqüència de 10 minuts.

Actualment, els 17 autobusos circulen a 9 km/h en hora punta en els trams urbans. Amb la reforma acabada, que està previst que pugui estar a punt abans d’acabar el 2018, es preveu millorar un 25% aquesta velocitat, i augmentar un 10% els usuaris actuals del servei de bus, que són 35.000 diaris. Les cinc ciutats afectades sumen 350.000 habitants. La reforma inclou també un carril bici en tot el trajecte, “ja que actualment és una via molt perillosa per fer en bicicleta”, admet el vicepresident de l’AMB, Antoni Poveda.

Una inversió amb retorn

“Hem fet un exercici de pragmatisme, hem agafat un projecte que fa temps que estava sobre la taula i l’hem redimensionat per fer-lo viable, però sense reduir ni la fiabilitat ni la millora de la velocitat comercial”, recorda Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, que posarà 10,75 milions dels 26,3 que costarà. “Serà de les inversions que hem fet i farem que tindrà un retorn més alt, a diferència del carril Bus-VAO de la C-58, per exemple”. “Quan el transport públic ofereix velocitat comercial i fiabilitat és imbatible”, conclou Rull.

Visibilitzant l'assetjament sexual

Més continguts de