Societat 28/11/2015

Colau defensa la congelació de tarifes del transport públic

M.o.
2 min
Les tarifes del 2015 van patir una rebaixa i una T-10 va passar de 10,30 euros a 9,95.

BarcelonaÉs una intenció de mínims, però és ferma. L’equip de govern de Barcelona treballa, com va verbalitzar ahir l’alcaldessa, Ada Colau, perquè les tarifes del transport públic metropolità del 2016 quedin congelades de manera generalitzada. De manera que, per exemple, el preu de la T-10 no pugi per sobre dels 9,95 euros actuals. L’alcaldessa va respondre ahir a una pregunta de la CUP sobre aquest tema assegurant que el seu “compromís ferm” és, “com a mínim”, congelar les tarifes i avançar cap a la tarificació social. La decisió final, però, com passa cada any quan comença a acostar-se el Nadal, s’ha de prendre en el si de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), on el consistori té un 25% del pes.

Per avançar cap a aquesta congelació, Colau va concretar que en el projecte de pressupost municipal s’ha reservat una partida de cinc milions d’euros i va demanar a la resta de forces polítiques del plenari que treballin en la mateixa línia per poder tancar un “pacte de ciutat”. I va exigir a la resta d’administracions implicades que compleixin la seva part i no retallin aportacions.

L’alcaldessa va defensar, en aquest sentit, que el transport públic és un tema que “preocupa moltíssim” i va denunciar la retallada d’aportacions de l’Estat, que han baixat, segons va concretar, dels 200 milions d’euros als 98 en només cinc anys. “És un escàndol i un autèntic frau a les prioritats de la ciutadania”, en paraules de Colau.

En el mateix ple d’ahir, l’equip de govern va presentar la mesura per pràcticament triplicar els quilòmetres de carril bici que hi ha a la ciutat, des d’ara i fins al 2018. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, va respondre a alguna de les crítiques dels grups de l’oposició defensant que aquest pla busca equilibrar l’actual diferència abismal de protagonisme del vehicle privat i la bicicleta als carrers de Barcelona: si els primers tenen 2.800 quilòmetres per circular, els ciclistes disposen, actualment, de 116 quilòmetres de carril bici.

stats