"Van marxar a passar-s'ho bé i mai més tornaran a casa": tristor i impotència entre els companys d'Erasmus de les víctimes

L'edifici històric de la UB ha acollit cinc minuts de silenci amb la presència de Carles Puigdemont, Ada Colau i Carme Forcadell, entre d'altres. El primer ministre italià, Matteo Renzi, es desplaça a Tortosa per mostrar el seu suport a les famílies

Unes noies deixen espelmes a l'espai de dol que la Universitat de Barcelona ha habilitat al vestíbul del seu edifici històric
Selena Soro
21/03/2016
2 min

Barcelona"Ningú mereix morir en un Erasmus. Vam passar un dia fantàstic, amb un desenllaç terrible. El nostre cor és amb totes les famílies". És un dels missatges que han deixat escrit al llibre de condols aquest dilluns al matí un grup d'estudiants d'Erasmus –companys de les víctimes de l'accident d'autocar a Freginals– a l'espai de dol que la Universitat de Barcelona ha habilitat al vestíbul de l'Edifici Històric.

Una de les noies que s'ha acostat al vestíbul, on a les 12 del migdia s'havien convocat cinc minuts de silenci. Era la Fabiana, d'Itàlia. Ella va estar a punt de viatjar a València amb la resta dels seus companys, però finalment va quedar-se a Barcelona perquè no quedaven places lliures. "No em puc creure el que ha passat", diu compungida.

El Raj, del Regne Unit, també ha volgut deixar un missatge a les seves companyes desaparegudes. Ell anava en el primer dels autobusos que feien el viatge de tornada de València a Barcelona. "La conductora de l'autobús va parar el vehicle i va encendre el sistema de megafonia. Ens pensàvem que ens informava d'una parada, però ens va dir que tenia molt males notícies, i que un dels autobusos havia tingut un accident", rememora.

No va saber com de greu havia estat l'accident fins a l'endemà, quan va llevar-se i va trobar-se un centenar de missatges al mòbil d'amics que li preguntaven si estava bé. "És terrible. Penso en les famílies i en el dolor que deuen sentir de saber que els seus fills, que van marxar a passar-s'ho bé, ja no tornaran mai a casa. No em puc ni imaginar com es deuen sentir", afegeix.

Un dels missatges que va rebre va ser del Josh, que també havia viatjat a València però que s'havia hagut de quedar a la ciutat, després que s'acabessin les places a l'autocar. Ha tornat avui amb BlaBlaCar i ell també ha volgut acostar-se a l'espai de dol i deixar un missatge per als seus companys desapareguts.

Cinc minuts de silenci amb totes les autoritats

El president de la Generalitat Carles Puigdemont, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, la delegada del Govern, Llanos de Luna, el rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, i altres autoritats han assistit a una concentració de cinc minuts de silenci davant l'Edifici Històric de la UB en memòria de les víctimes de l'accident, on s'han aplegat un centenar de persones.

Puigdemont ha expressat el seu afecte, solidaritat i suport als familiars de les víctimes, i ha desitjat una ràpida recuperació dels ferits, ha agraït l'enorme esforç de voluntaris i professionals que han intervingut en la catàstrofe i en les tasques d'emergència.

Qui també serà a Catalunya aquest divendres per mostrar el seu suport a les famílies és el primer ministre italià, Matteo Renzi, segons informa Efe. Ahir a la nit ja va lamentar la tragèdia a través de Twitter, on va afirmar que tenia "el cor trencat".

stats