SOCIETAT

Delort: "Cal deixar en evidència els fenòmens violents i els grups i col·lectius que els justifiquen o impulsen"

El gerent de Prevenció, Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona ha explicat al Parlament que hi ha milers de manifestacions i concentracions a Barcelona cada any, però que "els fets violents es poden comptar amb els dits d'una mà"

L. Díaz-roig
11/07/2013
2 min

BarcelonaJoan Delort, gerent de Prevenció, Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha demanat aquest dijous al Parlament una "estratègia específica" adreçada a combatre la violència i "deixar en evidencia els fenòmens violents i la naturalesa dels grups i col·lectius que les justifiquen o impulsen" perquè siguin socialment desautoritzats. Per això, ha dit, la policia s'ha de dotar "de més intel·ligència estratègica", tant per assegurar la convivència com per investigar. També ha destacat que, en els casos de violència, "cal obtenir una reprovació penal eficaç i dissuasiva " i una doctrina judicial similar.

En la seva compareixença a la comissió d'ordre públic del Parlament, Delort ha subratllat la necessitat d'adoptar posicionaments "de caràcter anticipatori", com l'aproximació als conflictes, als protagonistes i als que es manifesten legítimament, i "traçar una línia divisòria amb la violència". Considera que en el context actual cal que els poders públics i la policia fomentin les polítiques de proximitat, a través de tasques de mediació. "El conflicte és legítim, el que no ho és és la violència", ha dit

Ha explicat que des de principi del 2013 hi ha unes vuit concentracions i manifestacions (comunicades o no) al dia, quan l'any passat n'hi havia unes set. Ha destacat que no s'ha de "barrar el pas o fer intervencions policials dures" perquè els poders públics tenen altres instruments. "Podem parlar i prevenir, i és el que s'està fent", ha dit. Fins al 30 de juny a Barcelona hi ha hagut 1.176 concentracions i 400 manifestacions. "El context, la situació, provoca i afavoreix les manifestacions o expressions de la societat", ha dit, i ha assegurat que dels milers de concentracions "els fets violents es poden comptar amb els dits d'una mà".

També ha convidat els diputats a reflexionar sobre si s'ha de restringir l'ús de casc, caputxa o passamuntanyes a les manifestacions per evitar que els violents ocultin la seva identitat. "Els mètodes tradicionals han quedat àmpliament superades i no resulten eficaces", ha destacat Delort, que ha demanat "un consens o pacte polític" per reforçar l'exercici dels drets individuals i que sigui "molt bel·ligerant amb la violència".

stats