Educació

Impulsen un manifest perquè l'educació a Catalunya no inclogui "innovacions pseudocientífiques"

Estudiants fent una prova d'avaluació a un institut de Gràcia, a Barcelona, en una imatge d'arxiu.
1 min

Docents i famílies han creat la coalició Front Comú per una Educació de Qualitat (FCEQ) per "exigir" la implementació de polítiques educatives que permetin que tots els alumnes, "independentment dels seus orígens socioeconòmics", siguin "ciutadans intel·lectualment autònoms".

Asseguren que la davallada dels resultats acadèmics es deu a "la introducció, en escoles i instituts, d’innovacions pseudocientífiques que menystenen el coneixement, l’esforç i el sentit de la responsabilitat".

També insisteixen que "bona part dels fills i filles" corren el risc d’acabar l’escolarització sent persones immadures, professionals poc competents i ciutadans acrítics i indefensos davant els abusos de poder.

Manifest

Al manifest de la coalició es demana que, entre altres coses, el sistema educatiu fixi alts estàndards acadèmics i ètics, estableixi un currículum estructurat en matèries i basat en la transmissió de coneixements i que indiqui de forma clara els criteris d’avaluació. També insisteixen que es posin en valor les titulacions exigint la superació de totes les matèries per graduar-se i es restableixin les recuperacions de setembre a l’ESO.

A la vegada, exigeixen que Educació instauri un sistema d'avaluació objectiu, senzill i precís amb notes numèriques, i que abandoni el model abstracte i subjectiu d’avaluació per competències. En el mateix sentit, demanen que la formació inicial i la formació permanent del professorat no serveixin "per difondre teories i metodologies pedagògiques no contrastades", sinó per a l’actualització de continguts de les diferents matèries, i per a la divulgació de les maneres més eficients d’ensenyar-los.

stats