Societat 26/05/2021

Ferrovial assumeix un altre servei de la Generalitat

L’empresa es farà càrrec del 112 a partir d’aquesta mitjanit

2 min
Exterior de l’edifici del centre del 112 de Reus en una foto d’arxiu.

BarcelonaFa una setmana se sabia que el departament de Salut adjudicava a Ferrovial la gestió del 061 –Salut Respon– per sis mesos més i a partir d’aquesta mitjanit la mateixa empresa assumirà un altre servei de la Generalitat: el telèfon d’emergències 112. Segons han confirmat fonts del 112 a l’ARA, Ferrovial es farà càrrec del telèfon d’emergències perquè l’empresa que fins ara prestava aquest servei –Grupo Norte– va entrar en concurs de creditors voluntari a l’abril. El departament d’Interior va tramitar un contracte negociat d’urgència en què va proposar a tres empreses, una de les quals Ferrovial, que agafessin la gestió del 112, però només Ferrovial ha respost a l’oferta i Interior li ha adjudicat el servei.

La companyia assumirà el telèfon d’emergències almenys els 10 mesos vinents, fins al març de l’any que ve. Llavors es preveu que ja s’hagi fet un concurs públic en què s’hagi tret a licitació el 112. Les mateixes fonts han assegurat que el canvi d’aquesta mitjanit evitarà que quedi suspès el servei tot i que el comitè d’empresa ha alertat que ja s’ha deixat d’atendre en idiomes que no siguin el català, el castellà, l’anglès, el francès o l’alemany per impagaments de Grupo Norte en la traducció. Des del 112 han afegit que Ferrovial subrogarà els més de 200 treballadors del telèfon d’emergències –entre la centraleta de la Zona Franca de Barcelona i la de Reus– i que les nòmines “estan garantides”.

El contracte habitual per gestionar el 112 acabava a l’octubre, però Interior va fer el d’urgència davant el concurs de creditors de Grupo Norte. A part de Ferrovial, les altres empreses a les quals s’ha ofert el servei també s’encarreguen de línies d’atenció telefònica. Però Ferrovial ha tornat a ser l’única companyia que al final s’hi ha presentat, com ja va passar amb el contracte d’urgència de Salut per al 061 que es mantindrà almenys fins a la tardor. En aquest últim cas, a més, la Generalitat va pagar 3,8 milions a la companyia per l’augment de trucades al telèfon de Salut Respon. En canvi, Salut finalment va trencar el contracte amb Ferrovial pel rastreig del covid que va aixecar polseguera per haver-se adjudicat a dit també d’urgència.

stats