EXPOSICIÓ
Societat17/12/2010

La revista 'Descobrir' fa un tomb pel país de les emocions

Eugènia Sendra

BARCELONA.L'estela d'un Lincoln al cap de Barbaria, a Formentera; la transhumància de cavalls de Merenç, a Núria; el congost de Mont-Rebel. Les fotografies (i la història que imaginem que hi ha darrere) conviden a trepitjar el lloc, de la mateixa manera que el relat de Marco Polo cap a terres asiàtiques va animar molts a fer la Ruta de la Seda. Benvinguts a El país de les emocions , l'exposició que es pot veure al Palau Robert de Barcelona fins al març.

El 1997 naixia la revista Descobrir Catalunya . Els objectius: apropar el territori portant-lo al sofà de casa o incitant a arribar fins als paratges de les fotografies (mapa en mà, són a menys de tres-cents quilòmetres de distància). Descobrir la flora, la fauna, els personatges i les històries de Catalunya, ad hoc i amb el màxim de rigor periodístic i fotogràfic. "És més que una revista de geografia i viatges, que ho som, però ens agrada definir-nos com una revista de país", explica Joan Morales, director de Descobrir Catalunya , "Treballem amb escriptors, periodistes i fotògrafs d'un cert renom que, a través de les seves creacions, ens han transmès l'amor que senten pel país i ens conviden a conèixe'l".

Cargando
No hay anuncios

13 anys passejant per Catalunya

El número 150 de la revista (al quiosc ja es ven la Descobrir 151) ha estat l'excusa de la mostra El país de les emocions , on s'han volgut ressaltar els idearis de la publicació. És tot un homenatge al periodisme de territori i paisatge i al periodisme d'autor; també és una reivindicació del turisme de proximitat. A El país de les emocions , uns senyals de trànsit indiquen el recorregut per unes fotografies impressionants, alguns dels reportatges emblemàtics de la casa i les veus dels protagonistes d'aquestes històries. El salt al món digital i el feedback dels lectors comparteixen espai amb cent cinquanta finestres al territori, que amaguen les portades de la Descobrir.

Cargando
No hay anuncios

La interactivitat pren forma de metàfora: hi ha país per conèixer, gaudiu del viatge.