Societat08/10/2015

5 testimonis del col·lapse de l'AVE

Uns han arribat quatre hores tard; altres no han estat informats de res; hi ha qui opina que els serveis alternatius s'han organitzat molt malament; i d'altres esperen poder canviar el seu bitllet per un altre dia 

Selena Soro / Elisabet Gonzalez

BarcelonaAquest matí la tallada d'un cable ha provocat el col·lapse de tota la xarxa de l'AVE a Catalunya. L'ARA ha parlat amb cinc passatgers que s'han vist afectats per la incidència:

1. Albert Pou

Girona-Barcelona

Cargando
No hay anuncios

Un dels combois afectats pel col·lapse generalitzat de l'AVE ha quedat aturat en un punt indeterminat de les vies entre els municipis d'Hostalric i Breda poc després de sortir de Girona. Els viatgers d'aquest comboi s'han passat gairebé quatre hores dins el tren. A les 10, el tren ha arrencat i ha portat els passatgers a una estació, on els han dit que els vindrien a buscar uns autobusos per portar-los a l'estació més propera. Després de cinc minuts, però, el pla ha canviat i els han fet tornar a pujar a l'AVE.

Cargando
No hay anuncios

"Ara anem en direcció Barcelona, però no ens han dit res", ha exlpicat a l'ARA un dels passatgers atrapats, Albert Pou. A les 10.50 hores, finalment han arribat a Sants. "Ens ho hem agafat amb humor i resignació", diu l'Albert. Després han avisat els passatgers que anaven a Madrid que havien de canviar de tren. "Al principi de tot ens han dit per megafonia que hi ha havia una incidència i que ens anirien avisant", ha explicat, tot i que la comunicació s'ha tallat i no han sabut res més.

Cargando
No hay anuncios

2. Arturo Bermúdez

Figueres-Barcelona

Cargando
No hay anuncios

Arturo Bermúdez és un altre passatger que s'ha vist afectat. Ha sortit des de Figueres a primera hora i havia de ser a les 07.30 a Sants, però el tren en què viatjava s'ha aturat. "Primer ens han dit que es reprendria el trajecte en 10 minuts". Però més endavant els han comunicat que quedava parat fins a nova ordre. "En cap moment ens han dit què passava, ens n'hem assabentat consultant els mitjans de comunicació pel mòbil".

Cargando
No hay anuncios

L'Arturo es mostra indignat, ja que tot i haver estat aturats durant quatre hores "no ens han ofert cap alternativa de transport i finalment hem arribat en AVE". A més, explica, que ha passat molta estona fins que no els han deixat baixar del tren mentre durava l'espera.

3. Mamen Blanco

Barcelona-Madrid

Cargando
No hay anuncios

Els trens d'AVE estatals també s'han vist afectats. Una de les passatgeres que havia d'agafar un tren cap a Madrid a les 8.30, Mamen Blanco, explica que "han anunciat per megafonia que s'havia suspès la circulació de l'AVE". Més tard han posat autobusos en direcció a la capital però segons explica l'afectada "Estava molt mal organitzat". Comenta que hi havia moltíssima gent i no hi havia cap cua on posar-se. "Només entraven els més ràpids".

Cargando
No hay anuncios

Quan han anunciat que el servei quedava restablert ha volgut canviar el seu bitllet per un que fos valid, però l'han anat enviant d'una taquilla a l'altre, fins que finalment, després de moltes voltes, li han fet saber que podia anar a la zona d'embarcament amb aquell mateix bitllet.

4. Fina Hernández

Barcelona-Madrid

Cargando
No hay anuncios

Fina Hernández també anava a Madrid. Finalment, com que el servei ha quedat restablert s'ha quedat a esperar el tren, però si no ho feia, l'havien informada que se li retornarien els diners del bitllet cap a la capital, a més dels del bitllet de tornada.

5. Finuca Duque

Barcelona-Figueres

Finuca Duque, que havia de viatjar al nord, no té queixes respecte de l'atenció rebuda pel personal de Renfe. "Aquí a Sants tota l'estona s'ha anat informant la gent". Ella havia de sortir a les 9.00, i malgrat saber que el servei anirà quedant restablert progressivament, ha decidit anar a taquilla a canviar el seu bitllet per demà.