D'altra banda, el conseller ha admès que hi ha "reticències" entre els jutges sobre l'ús del català i ha defensat que cal "combatre" aquest dèficit perquè "està molt per sota del que seria exigible". Com a mesures per fer que s'incrementi, el conseller de Justícia ha defensat les beques i ha remarcat que la tecnologia també pot ser útil per "facilitar traduccions de molts expedients de manera fiable".
Justícia
Espadaler vol "més jutges" després de l'acord per crear jutjats nous a Barcelona
1 min
El conseller de Justícia, Ramon Espadaler, fixa ara com a objectiu que hi hagi "més jutges" després de l'anunci per a la creació de quatre nous jutjats a Barcelona en el marc del pla de xoc contra la multireincidència.
En una entrevista a El Periódico, Espadaler també ha defensat que amb els nous jutjats es podrà "tramitar tot allò que entra" i "reduir la demora". Ara bé, ha subratllat que no es tracta d'un "problema exclusiu" de Barcelona ni de la jurisdicció penal", sinó que afecta altres àmbits, com l'econòmic o el familiar, i altres territoris.
L'ús del català