Mobilitat

Renfe aparta dos treballadors per possibles sabotatges

L'operadora investiga si la incidència d'ahir a l'Hospitalet, que va afectar la circulació de trens, va ser per una "acció sindical"

BarcelonaMés enllà del pols amb la vaga que mantenen els treballadors dels sindicats minoritaris de Renfe i l'operadora pel traspàs de Rodalies –que ahir va tornar a provocar retards i supressions d'alguns trens–, Renfe ha admès que està investigant i ja ha apartat de les seves responsabilitats dos treballadors per presumptes sabotatges al servei que haurien afectat centenars de passatgers.

Fonts de la companyia han confirmat a l'ARA que l'operadora està investigant els treballadors, que, de forma individual, haurien donat indicacions errònies expressament als maquinistes i el personal de l'operadora. Un dels fets hauria passat durant la jornada de vaga del 26 de març. L'altre cas ahir mateix, que s'hauria traduït en la supressió d'una quarantena de trens aquest dimarts a la tarda, sobretot de les línies R1 i R3, i més puntualment de la R4.

Cargando
No hay anuncios

La companyia ha remarcat que no només ha identificat i investigat aquests treballadors, sinó que també han estat apartats, almenys de forma temporal, de les seves tasques. "Cap dels dos treballadors no està al seu lloc de treball habitual", subratllen des de Renfe. Per la seva banda, el Sindicat del Sector Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball (SFF-CGT) ha acusat el director de Rodalies a Catalunya, Antonio Carmona, de voler "sembrar por" entre la plantilla i "d'amagar" la veritable raó de la vaga, que és el "rebuig" de la plantilla al traspàs del servei a la Generalitat. 

Carmona, ja va avançar ahir a TV3 que l'avaria a l'Hospitalet, que va afectar el pas dels trens de la R1, la R3 i la R4, podria haver estat causada expressament per alguna protesta concreta durant la jornada de vaga, és a dir, que es podria qualificar de sabotatge. "Malgrat que el seguiment de la vaga ha estat només del 10% –va indicar Carmona–, estem analitzant una possible supressió de trens a l'Hospitalet que ha afectat la circulació" de les línies esmentades. Es tracta de trens que, segons el director de Rodalies, no s'haurien d'haver suprimit.

Cargando
No hay anuncios

Carmona, que es manté com la cara visible de l'operadora a Catalunya –tot i que ara les operacions les dirigeix Josep Enric Garcia Alemany– va assegurar que la companyia està "analitzant les dades" i que tota la documentació que recopilin es posarà en mans dels equips d'assessoria jurídica de Renfe, que seran els encarregats d'avaluar-les i prendre "les mesures que siguin necessàries".

Cargando
No hay anuncios

Segons les dades oficials de la companyia, la vaga dels sindicats minoritaris va tenir ahir un 8,4% de seguiment. En hora punta van circular uns 300 trens i se'n van suprimir uns 14, motiu pel qual Carmona va considerar que el servei, durant la jornada de vaga, es va desenvolupar "amb relativa normalitat".

Pel que fa al tren que a la tarda es va avariar a l'estació de Passeig de Gràcia i que va provocar retards d'una hora aproximadament tant als combois de Rodalies com als Regionals, Carmona va aclarir que es tractava d'una avaria mecànica. Aquest fet va provocar el desallotjament de tota l'andana per part de la Guàrdia Urbana i els Bombers, i l'evacuació dels passatgers que viatjaven dins el comboi. Renfe ja va explicar ahir que el desallotjament per part de la policia es va produir per garantir la seguretat de les persones i evitar l'acumulació de gent a les andanes.

Cargando
No hay anuncios
El Parlament sol·licita la compareixença dels presidents d'Adif i Renfe

La Comissió de Territori ha sol·licitat la compareixença dels presidents d'Adif, Luis Pedro Marco de la Peña, i de Renfe, Álvaro Fernández Heredia, perquè informin sobre la planificació del servei ferroviari els dies 1 i 2 de març, coincidint amb l'endemà de la finalització de les obres del túnel de Roda de Berà. El restabliment del servei va estar acompanyat de nombroses incidències i retards a les línies que passen per aquest tram. Les peticions de compareixença –sol·licitades per ERC– s'han aprovat amb els vots de totes les forces polítiques, excepte el PSC, que s'hi ha abstingut.

Així mateix, també s'ha aprovat la compareixença del secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, pel mateix motiu, a instàncies d'ERC, i d'altres com el projecte de tren tramvia al Bages i sobre el pla director urbanístic del port de Palamós i la política d'actuacions i inversions per a aquesta infraestructura. En aquests darrers dos casos, les sol·licituds han estat demanades pels Comuns i Junts, informa l'ACN.

Cargando
No hay anuncios