Societat 14/03/2014

Santi Vila obre la porta a l'esponsorització comercial de parades de Metro i de Ferrocarrils

El conseller de Territori presideix l'acord entre FGC i la Fundació Catalunya-La Pedrera per personalitzar l'estació de Provença

Acn
2 min

BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha admès aquest divendres la possibilitat que marques comercials patrocinin estacions de Metro de Barcelona i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Vila ha defensat que el Govern està estudiant múltiples alternatives per garantir la "sostenibilitat" econòmica i financera del sistema públic de transport.

El conseller ha assegurat que el Govern posarà com a condició que les estacions mantinguin la seva nomenclatura habitual al costat de la denominació comercial. El titular de Territori i Sostenibilitat ha fet aquestes declaracions durant la signatura d'un acord entre FGC i la Fundació Catalunya-La Pedrera per personalitzar l'estació de Provença.

Durant la roda de premsa posterior a la signatura, Vila ha reconegut que l'interès comercial de les estacions de Metro i de Ferrocarrils varia en funció de la seva ubicació i que aquest tipus de patrocini és "habitual" en altres països occidentals, especialment els anglosaxons. El president d'FGC, Enric Ticó, també ha defensat els patrocinis perquè impliquen "menys costos per al contribuent" i ha destacat que és un "honor" encetar aquesta via amb una institució com la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Prèviament, Ticó i la directora general de la Fundació Catalunya-La Pedrera, Marta Lacambra, han signat el conveni per possibilitat la personalització de l'estació de Provença. La parada compta des d'aquest divendres amb elements estètics de l'edifici de Gaudí i indicacions per dirigir els passatgers cap a la sortida més propera a la Pedrera. A més, s'ha posat a la venda un nou bitllet combinat que inclou el bitllet de tren més una entrada al monument.

Ticó ha explicat que el servei d'FGC espera incrementar el trànsit de passatgers interessats a visitar l'edifici de la Pedrera i que la iniciativa contribuirà millorar la mobilitat dels visitants i la connexió entre les línies de transport de viatgers i aquest patrimoni arquitectònic. La personalització de l'estació de Provença amb el nom de La Pedrera ha estat aprovada per la Comissió de Nomenclatura de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

FGC i la Fundació Catalunya-La Pedrera ja treballen en la promoció de visites amb Ferrocarrils al recinte del Món Sant Benet, a Sant Fruitós de Bages, amb un bitllet combinat. FGC promociona altres bitllets combinats per visitar els recintes de Catalunya en Miniatura, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, la Colònia Güell, el Museu Molí Paperer i l'Abric Romaní-Parc Prehistòric de Capellades, els museus de la Pell i del Traginer d'Igualada, i el Museu de la Tècnica de Manresa.

stats