Vueling prova el reconeixement facial per poder volar des del Prat

La mesura vol agilitzar l'embarcament a l'aeroport

Ara
2 min
Una viatgera, a l'Aeroport de Barcelona, utilitzant aquest matí el nou sistema de reconeixement facial

BarcelonaVueling i Aena han posat en marxa aquest dimecres una prova pilot perquè els seus clients facturin el bitllet i el seu equipatge i embarquin a l'avió amb un reconeixement biomètric. Els viatgers poden fer aquest procés de validació a casa, amb el seu DNI o passaport; a través de l'app d'Aena o en una màquina habilitada al vestíbul de l'aeroport del Prat, ubicada al costat dels taulells de la companyia. La prova pilot s'ha iniciat en un vol de Barcelona a Màlaga, una de les rutes més concorregudes de l'aerolínia, amb set connexions diàries, i s'allargarà mig any. A partir d'aquí, la companyia estudia implantar-ho en altres destinacions populars com Sevilla i Madrid. Amb el reconeixement facial, els usuaris podran facturar l'equipatge, passar el control de seguretat i embarcar a l'avió exposant-se davant d'una càmera que verificarà la seva identitat. Els impulsors calculen que es podrà estalviar un 45% del temps necessari per agafar un avió.

El director de l'oficina del client, Calum Laming, ha destacat en declaracions recollides per ACN que aquest procés suposa un procediment més "fàcil, àgil i eficient", perquè un cop processades les dades biomètriques no cal fer ús de cap documentació i s'evita que hi hagi cap contacte humà, tenint en compte l'actual context sanitari. Calum ha remarcat que Vueling no guarda les dades biomètriques dels passatgers i, en qualsevol cas, en els vols on s'ha implementat la prova pilot també s'ofereix la possibilitat de realitzar el procés convencional, sense el reconeixement facial.

Experiència anterior

El sistema de reconeixement facial ja funciona amb èxit a l'aeroport de Menorca des del 2019. En aquest sistema, desenvolupat per les empreses Everis ADS i Dormakaba, hi ha unes màquines als taulells de facturació, al filtre de seguretat i a la porta d’embarcament que tenen incorporada una càmera per fotografiar el passatger i un lector que escaneja el document d’identificació. Les dues imatges es comparen i, si coincideixen, el passatger pot accedir al filtre de seguretat i a la porta d’embarcament sense haver de tornar a treure’s el document identificatiu de la cartera, tot i que sempre l’ha de dur damunt, per si de cas. La prova que ara farà Vueling va un pas més enllà, ja que aquesta tecnologia s'integra en tots els processos necessaris per agafar l'avió.

stats