Permetre als treballadors fer servir les xarxes a la feina en millora la productivitat, segons un estudi

Els investigadors de la Universitat de Warwick arriben a la conclusió que les xarxes socials, lluny de fer perdre el temps, poden resultar útils

Ara
2 min

BarcelonaDes de l'arribada d'internet a les oficines alguns casos amb molta projecció mediàtica han posat en evidència la difícil convivència entre el web i la feina. Amb una barrera entre la vida professional i la personal que no sempre és difícil de dividir, moltes empreses van considerar que un treballador que consultava el seu correu o navegava per internet en hores de feina estava perdent el temps, i alguns casos han acabat davant del jutjat. La situació no ha fet més que agreujar-se arran de l'explosió de les xarxes socials. Amb tot, un estudi de la Universitat de Warwick ha arribat a la conclusió que les xarxes, lluny de ser enemigues de la productivitat, en són unes aliades.

Segons els investigadors d'aquest campus britànic, les empreses que permeten als seus treballadors fer servir les xarxes socials durant les hores de feina es veuen recompensades per una millora de la productivitat. Un estudi de la facultat d'Empresa del centre ha investigat durant dos anys els hàbits dels treballadors d'una gran empresa del sector de les comunicacions, i el resultat ha estat sorprenent. Els treballadors que feien servir Twitter, Facebook o fins i tot Skype durant la feina acabaven sent més productius. Per què? Doncs perquè són més expeditius, més ràpids. I, en l'àmbit de l'economia, més rapidesa vol dir més clients, i més clients vol dir més vendes.

Els resultats de l'estudi suposen una fita per a tots aquells que des de fa temps reivindiquen la necessitat que les empreses adoptin postures menys ortodoxes pel que fa a l'ús de les xarxes socials en hores de feina. La immensa majoria consideren que aquestes activitats són entreteniments que només serveixen per distreure l'empleat de la seva feina.

stats