Societat 08/05/2014

Barcelona, 6a millor marca de ciutat del món

El diari 'The Guardian' ha fet un estudi amb les poblacions que aprofiten millor els punts forts

Ara
2 min
L'escultura del Fènix i la Sagrada Família, de Barcelona

BarcelonaSegons el primer estudi de marques de ciutats internacionals, Guardian Cities global brand survey, realitzat pel diari londinenc 'The Guardian' i la consultoria Saffron, Barcelona és la sisena ciutat del món amb una marca de ciutat més forta.

La capital catalana se situa per davant de ciutats com ara Rio de Janeiro (en setena posició), San Francisco (vuitena) o Las Vegas (novena). El rànquing el lidera la ciutat nord-americana de Los Angeles, seguida per Nova York, Londres, París i Seül.

L'informe mesura dos aspectes claus en la creació d'una marca de ciutat: les seves pròpies característiques, com el transport, atraccions turístiques i culturals, seguretat, infraestructures, clima i prosperitat econòmica; i el ressò mediàtic que genera, tant interacció a les xarxes socials com als mitjans de comunicació convencionals.

Barcelona ha rebut un 6,8 sobre 10 en l'apartat de característiques de la ciutat i un 9 sobre 10 en ressò mediàtic. Segons l'estudi realitzat prèviament amb ciutats europees, també per Saffron, la ciutat comtal fa un aprofitament de la seva marca d'un 112%.

En el rànquing internacional de marques de ciutats del món, Barcelona se situa per davant de moltes capitals mundials de renom com Dubai (en desena posició), Madrid (dotzena) Bangkok (quinzena), Sidney (setzena) o Berlín (vint-i-cinquena).

Concepte de marca

Segons la consultoria Saffron, especialitzada en estudis i anàlisis de marques, "una marca de ciutat es defineix com la percepció mitjana i les associacions d'idees que les persones tenen d'una ciutat en particular".

Es tracta, per tant, d'una aproximació de la imatge que les persones tenen d'una ciutat. Amb això, Saffron crea un rànquing amb les ciutats mundials que aprofiten millor els seus punts forts per crear una bona marca de ciutat.

"Tothom estima Barcelona: des del punt de vista tècnic, la seva marca és com la de Rio de Janeiro, però sense la criminalitat", així és com resumeix el diari 'The Guardian' la bona posició de marca de la capital catalana.

stats