Societat 09/10/2014

‘Disseny Barcelona-Beijing’, a la Sala Ciutat

La mostra traça un recorregut pel disseny fet a Barcelona que triomfa al mercat xinès

Ara
2 min
‘Disseny Barcelona-Beijing’ / Vicente Zambrano - Ajuntament de Barcelona

BarcelonaFins al 7 de novembre de 2014, la Sala Ciutat (carrer Ciutat, 2) acull l'exposició Disseny Barcelona-Beijing, amb motiu de l'elecció de Barcelona com a ciutat convidada al festival de disseny més important de l'Àsia, la Beijing Design Week (cita asiàtica que se celebra a Pequin la darrera setmana de setembre).

Organitzada per l'Ajuntament de Barcelona i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l'exposició mostra la relació entre la capital catalana i la xinesa a través del disseny. La Sala Ciutat ofereix una selecció de projectes i marques, dels àmbits del disseny arquitectònic, industrial i gràfic, i també de la comunicació visual i publicitària, que han estat creades a Catalunya però destinades al mercat asiàtic.

Dues ciutats en 20 espots i 60 imatges

A la Sala Ciutat es poden veure els 20 millors espots publicitaris catalans i xinesos, premiats a nivell nacional i internacional ja que l'exposició s'inicia amb la reproducció continuada d'una selecció d'imatges que contraposen la identitat de la ciutat asiàtica i la catalana.

Un total de 60 fotografies mostren la personalitat de cadascuna a través d'edificis singulars, de la quotidianitat ciutadana o algunes mostres de l'art, entre d'altres.

Un dels espais de la mostra ressalta el valor de Barcelona com a pol de talent. Per aconseguir-ho, l'exposició recorre a testimonis reals: una sèrie de ciutadans xinesos, residents a Barcelona i dedicats al disseny, que expliquen quins són aquells aspectes que els ha portat a residir, estudiar o treballar en aquesta ciutat.

Cadascun dels testimonis presenta la seva experiència individual emmarcada en la localització de la ciutat on resideixen i acompanyada d'imatges de la seva ocupació habitual.

Marques catalanes a la Xina

Un espai de l'exposició està dedicat als productes i projectes dissenyats per empreses catalanes destinats a l'exportació a l'Àsia. Entre els sectors representats, hi ha el gran consum, el tèxtil, industrial o l'arquitectònic, entre d'altres.

Els projectes i marques que ocupen un lloc destacat en l'exposició figuren: en disseny arquitectònic, Benedetta Tagliabue (Miralles Tagliabue EMBT), amb el Pavelló d'Espanya a l'Exposició Internacional Xangai 2010; en disseny d'interiors, Magma Design, amb el restaurant Ultraviolet de Xangai; en disseny industrial, Stimulo, amb la làmpada DENEB, i també Magma Design, amb els electrodomèstics MIDEA. En l'àmbit del branding i el packaging, trobem Batllegroup, Morillas Brand Design i Espluga+Associates.

Curiositats de les dues metròpolis

Les ombres xineses són el format expositiu triat per descriure les diferències més curioses entre les dues metròpolis. Una selecció de les dades més rellevants i reveladores de les dues ciutats, com la densitat poblacional, l'accés a les tecnologies de la informació i la comunicació, la velocitat dels trens, el consum de litres d'aigua, el salari mínim o l'edifici més alt, entre d'altres.

Aquest format és un recurs característic del país, considerat remot antecedent del cinema per intentar reproduir el moviment sobre una pantalla.

stats