Camp de Tarragona 14/12/2016

Les principals deficiències

Josep Escaño Bové
2 min
Les principals deficiències

TarragonaEl problema de l’aparcament

Tot i que l’estació del Camp de Tarragona disposa d’un aparcament amb gran capacitat, les tarifes per estacionar-hi de manera puntual són molt elevades. El preu per deixar-hi el cotxe durant una hora és d’1,45 euros. Això provoca que el 48% dels usuaris, segons la Cambra de Comerç, aparquin el cotxe a les voreres d’accés a l’estació, cosa que ofereix una imatge pèssima i fins i tot dificulta l’accés d’altres vehicles a les instal·lacions. L’Ajuntament de la Secuita s’està plantejant construir un pàrquing de baix cost a l’entorn de l’estació.

Falta d’oferta de transport públic

El problema de l’aparcament s’agreuja més si tenim en compte que el 80% dels viatgers que van a l’estació del Camp ho fan amb vehicle privat.

L’oferta de transport públic és molt reduïda. Només un 7% dels usuaris accedeixen a l’estació amb el servei d’autobús, segons dades de la Cambra de Comerç de Tarragona. A més, Tarragona és l’únic municipi que té un servei de transport públic que compta amb l’aprovació dels usuaris. Arribar a l’estació del Camp de Tarragona des de Reus o des de qualsevol altre punt de la Costa Daurada és una autèntica odissea.

Els mateixos accessos des del 2006

Una de les principals demandes és la millora de les comunicacions per carretera amb l’estació del Camp de Tarragona.

De fet, els accessos són els mateixos que hi havia fa una dècada. Per aquesta raó, es demana, entre altres propostes, una sortida des de l’autovia A-27 entre Vilallonga i el Morell que connecti amb l’estació, el vial de Sant Ramon que havia de connectar l’estació amb el barri de Sant Salvador (projectat des del 1995) i una nova carretera entre la Secuita i el Catllar. Aquest vial acabaria amb l’actual cul-de-sac de l’estació.

stats