Sant Fèlix reuneix 45 mitjans de comunicació i prop de 200 professionals acreditats

Atreu els mitjans locals, catalans i espanyols però també agències i televisions internacionals

L'equip de premsa de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès es posa en marxa cada any a meitats de juliol per organitzar l'acte més mediàtic de la seva festa major, la diada de Sant Fèlix. Enguany han estat 45 els mitjans de comunicació acreditats i prop de 200 els professionals desplaçats per viure la millor diada castellera del primer tram de la temporada.

El dia 30 d'agost, l'Ajuntament habilita tota una planta de l'edifici situat a la cantonada del carrer de la Cort i el de Santa Maria com a sala de premsa, diverses tarimes als laterals de la plaça de la Vila i alguns llocs d'excepció al mateix consistori –al terrat, per exemple– o a altres espais clau. “Enguany, per l'emissió en directe que fan TV3, la Xarxa i Penedès Televisió, s'han col·locat càmeres subjectives en alguns dels castellers de cadascuna de les colles”, explica l'equip de premsa mentre justifica la quantitat de cables que pengen davant la façana de la zona de premsa.

A banda dels nombrosos mitjans locals, aquest any no van voler-se perdre l'actuació cap de les televisions generalistes de l'estat espanyol. “Hi son totes, Tele 5, Cuatro, La Sexta, Antena 3 i Televisió Espanyola”; habitualment algunes en feien la cobertura, però és el primer cop en els últims anys que hi coincideixen totes.

Cal destacar la presència de l'agència alemanya de vídeo Ruptly o del Canal 1 de la televisió russa. D'altra banda, una de les delegacions més nombroses ha arribat des de la Xina per enregistrar imatges per a la sèrie de televisió 'Wandering reborn flower', del director Wang Xiaokang.

Malgrat l'excel·lent atenció de l'equip de comunicació vilafranquí, encara voldrien millorar el desplegament: “És un bon dispositiu de premsa, sou molts i coordinar tot això… no pots atendre el que vol cadascú, són moltes coses i no sempre arribes a totes”.

Més continguts de