Publicitat
Publicitat

EXPANSIÓ INTERNACIONAL

L'empresa gestionarà dues grans estacions de servei durant 35 anys a la principal autopista del país

Áreas guanya un contracte de 1.300 milions als EUA

El grup català Áreas gestionarà durant 35 anys dues grans estacions de servei als EUA, en un dels trams amb més trànsit de vehicles. El negoci previst ascendeix a més de 1.300 milions, gairebé 40 cada any.

El contracte que ha guanyat Áreas a l'estat nord-americà entra directament, per volum de vendes previstes i per dimensions, entre els tres més importants que ha aconseguit mai la companyia. La gestió de les dues macroinstal·lacions de servei a la principal autopista dels EUA li aportarà uns ingressos de gairebé 40 milions d'euros anuals (1.800 milions de dòlars fins al 2047).

Una de les àrees que gestionarà és la de Maryland, que és la més gran del país, i l'altra s'ubica a Chesapeake. Totes dues estan situades en el tram amb més trànsit entre Washington i Nova York, per on passen 30 milions de vehicles a l'any. Áreas espera rebre uns cinc milions de clients anuals, segons va explicar ahir el director de l'empresa, Xavier Rabell, als EUA. L'empresa catalana invertirà 42 milions d'euros en aquest nou repte al mercat nord-americà. Preveu tornar a construir l'àrea de servei de Maryland i tenir-la enllestida a finals de l'any que ve per començar la remodelació a Chesapeake.

El president d'Áreas, Pedro Fontana, va destacar ahir que aquest contracte és un èxit que reforça l'estratègia de l'empresa en aquest mercat, en què ja compta amb el 20% de quota gràcies a la gestió de vuit àrees de servei a la principal autopista de l'estat de Florida i als establiments que té en diferents aeroports.

Els EUA seran "el principal focus de creixement" els pròxims anys, tot i que un concurs d'aquestes dimensions no passa cada dia. La pròxima adjudicació d'àrees de servei no està prevista fins d'aquí set anys, va dir Fontana. Tot i això, les oportunitats són en altres fronts, com ara els aeroports. Áreas està pendent que es resolgui el concurs per gestionar els establiments de la terminal 3 de l'aeroport de Chicago. A la xarxa aeroportuària dels Estats Units hi passen 1.600 milions de passatgers a l'any, més que a tots els d'Europa plegats. A Espanya, quart mercat del continent, hi passen uns 200 milions de passatgers.

Vendes de 649 milions el 2011

Els resultats de l'any passat van millorar gràcies a la presència internacional. Les vendes van créixer un 4% fins als 649 milions i el benefici, en canvi, va disminuir quasi un 15% i es va quedar en 10,3 milions per les provisions fetes. El negoci a l'exterior, que suposa en 34% dels ingressos, n'explica els bons resultats. A banda dels EUA, Áreas té gairebé 300 establiments a Mèxic i més de 100 a Xile, entre altres països. A Espanya la crisi encara es va notar el 2011 i les vendes van caure un 1%. Es van tancar 40 establiments dels més de 600 que té la xarxa. El 2012, segons Fontana, toca la remuntada.

Áreas gestiona àrees de servei sota marques com Ars, Medas i La Pausa, i botigues a aeroports, estacions de tren i autopistes.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT