Publicitat
Publicitat

MOVIMENT VEÏNAL

De Barcelona a Guayaquil sense sortir del Poblenou

S'ha fet esperar gairebé tres anys i no serà ben bé com es va impulasar, però avui es presenta el Pou del Món que ha de connectar el Parc Central del Poblenou amb la capital de l'Equador.

Habemus pou. Quasi tres anys després de la inauguració del parc central del Poblenou, un gran altre gran projecte del pare de la Torre Agbar, Jean Nouveal, arriba la posada en escena d'un dels seus trets identitaris més polèmics: el Pou del Món que connecta Barcelona i Guayaquil (Equador) a través de dues càmeres que mostren en directe el que passa a banda i banda del forat. El pas del temps, però, ha desvirtuat el projecte, que s'inaugura aquesta tarda, fins al punt que el mateix impulsor de la idea, Joan Maria Soler (membre de l'Associació de Veïnes i Veïnes del Poblenou), en renega i no vol que mantingui el nom amb què ell mateix el va presentar quan el concebia com "una via de comunicació innovadora que permetés mantenir converses en temps real d'una punta a l'altra del planeta".

Soler afirma, sobre el pou d'ara: "No es pot comparar al que vam presentar el 2004 a la comissió veïnal de seguiment del Parc Central". El problema principal és que en la primera idea, la que l'Ajuntament va voler impulsar, a cada ciutat -en un primer moment, no només hi havia sortida a l'Equador- hi havia un pou i, a l'interior de cada pou, una càmera que recollia imatge i so en directe i una pantalla que ensenyava el que passava a l'altre extrem i, en canvi, el que finalment prendrà forma no permet cap tipus de conversa. La càmera del Poblenou s'ubicarà fora del pou i no hi haurà so i, a Guayaquil, directament el mecanisme es redueix a una pantalla i una càmera que ofereix la imatge en directe de l'avinguda del Malecon, com apunta Soler. Sense pou. Sense interconnexió. L'Assocació de Veïns i Veïnes del Poblenou afirma: "És més una lloança de les belleses urbanístiques de la ciutat que no pas una manera de comunicar-se".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT