Publicitat
Publicitat

'COSTA CONCORDIA' LA RESSACA DE LA TRAGÈDIA

El sector creu que la venda anticipada d'aquests viatges limitarà anul·lacions

Barcelona tem una caiguda en el trànsit de creuers

Agències de viatges, promotors turístics i portaveus dels grans eixos comercials de la ciutat creuen els dits perquè l'enfonsament del Costa Concordia no aturi l'arribada del turisme de qualitat.

El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, s'hi refereix sempre: la ciutat té una gran esperança de creixement econòmic en el volum de creueristes que cada any més arriben al port de Barcelona i el gran repte és l'allargament en el nombre de pernoctacions. La immensa majoria de creueristes -l'any passat van ser 2,65 milions de persones, segons les últimes dades del port- només passen una nit a la ciutat, principalment a l'inici del creuer, i l'aposta dels sectors turístics i comercials és que a curt termini es dupliqui aquesta tendència. L'ideal serien dues nits d'estada: al principi del viatge, quan la majoria arriba en avió de les seves destinacions originàries i dediquen un dia a visitar bàsicament la Sagrada Família, el Parc Güell i el Museu del Barça i a fer shopping al centre de la ciutat, i també al final del viatge, quan poden aprofitar per rematar les seves compres i deixar uns quants ingressos més a Barcelona.

Tenint en compte aquesta estratègia de creixement, el sectors turístic i comercial de Barcelona ha analitzat amb preocupació l'impacte que pot tenir l'aparatós accident del Costa Concordia i les veus més negatives ja parlen d'un "parèntesi" en el ritme de contractacions de creuers que, sobretot a partir del mes de març i fins a l'octubre, haurien de tornar a envair el moll adossat del port de Barcelona. "En situacions similars, a curt termini s'alenteix el ritme de contractacions perquè l'impacte mediàtic afecta la gent que té plans immediats fins al punt que s'ho pensen uns dies; en aquest temps no es fan reserves noves però després tot torna a la normalitat", diu el president de l'Associació Catalana d'Agències de Viatges (ACAV), Francesc Carnerero. Ahir agències com la que té El Corte Inglés van començar a trucar als clients que tenen contractacions amb el Concordia fins al novembre per oferir alternatives al vaixell i confirmar la disponibilitat dels clients a no fer-se enrere.

El president de l'associació d'Amics del Passeig de Gràcia, Lluís Sans, que representa un dels eixos més beneficiats pel turisme de qualitat que arriba en creuer, tant el que fa escales com havia de ser el cas del Costa Concordia com el que té principi i final a la ciutat, no vol ni sentir a parlar d'aquesta possible disminució de visitants. "El turista nord-americà i nord-europeu contracta les vacances amb temps i els que encara no ho han fet no se'n penediran", apunta amb confiança.

Turisme de Barcelona també ha fet la mateixa anàlisi però ha posat algun condicional a l'impacte de l'accident del Costa Concordia . "No hauria de passar gran cosa perquè la gent segueix viatjant", apunta un portaveu de l'entitat. Segons dades de Turisme de Barcelona, un 50% dels creueristes provenen d'Europa i el 21% dels Estats Units i el Canadà. Ni les agències de viatges ni els promotors turístics ni els representants dels grans eixos comercials tenen dades d'anul·lacions i justifiquen aquest impàs en "el poc marge de temps" que ha passat des de l'accident, tal com apunta RACC Travel, l'agència de viatges del Reial Automòbil Club de Catalunya, que ha hagut de solucionar la tornada de sis clients d'Olot i Tarragona que havien contractat el Concordia i que ja són a casa amb atenció psicològica.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT