Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

El ministre es reunirà dilluns amb les comunitats autònomes

Blanco vol un front comú pel Corredor

El ministre de Foment, José Blanco, ha convocat els consellers de Catalunya, el País Valencià, Múrcia i Andalusia per impulsar un front comú a Europa perquè s'inclogui la via a la xarxa bàsica europea.

Dos dies després d'admetre que Espanya no pot assumir el manteniment del seu parc d'infraestructures, especialment l'alta velocitat ferroviària, el ministre de Foment, José Blanco, va presidir ahir l'acte de calat del túnel de l'AVE a Girona i va reiterar el seu compromís amb el Corredor Mediterrani.

El titular de Foment ha citat dilluns els consellers del ram de Catalunya, del País Valencià, de Múrcia i d'Andalusia per impulsar un front comú davant la Comissió Europea perquè s'inclogui el Corredor Mediterrani a la xarxa bàsica europea. Blanco va remarcar que tots els actors implicats han de mostrar "responsabilitat" per defensar aquesta proposta del govern d'Espanya a la CE.

Segons va explicar el ministre, la decisió sobre la inclusió d'aquesta línia ferroviària a la xarxa bàsica europea es produirà durant el segon semestre d'aquest any. José Blanco va assegurar que aquesta infraestructura és "una qüestió d'estat", de manera que informarà els consellers de les comunitats autònomes afectades pel Corredor Mediterrani de les gestions que es realitzen i sol·licitarà que "uneixin esforços". Blanco també pretén reunir-se amb empresaris del sector.

El túnel urbà de l'AVE a Girona, de 3,6 quilòmetres de longitud, forma part del Corredor Mediterrani, del qual Blanco ha destacat que "la seva importància per a la competitivitat econòmica espanyola està fora de tota discussió".

"Pel Govern, el desenvolupament del Corredor Mediterrani en tota la seva extensió és una absoluta prioritat irrenunciable", va manifestar Blanco. El ministre va donar prioritat al transport de mercaderies en aquesta línia ferroviària davant del de passatgers. El tram del Corredor que ha d'unir València, Castelló i Tarragona tindrà un cost de prop de 5.200 milions. La inversió en l'AVE entre Barcelona i Figueres serà de 4.200 milions. Foment calcula que aquest tram de línia acollirà 2,9 milions de passatgers anuals a partir del 2012.

Per una altra banda, Blanco va anunciar a Girona que es modificaran les taxes dels aeroports del Prat i de Girona per incrementar les diferències entre les dues instal·lacions i augmentar així la competitivitat del de Girona, que està patint el desplaçament massiu de vols a Barcelona. El ministre, que va senyalar que les taxes de Girona són actualment un 30% més barates que les de la capital catalana, no va detallar aquesta mesura.

Blanco es va referir també a les obres de desdoblament de la carretera N-II, de les quals s'acaba de licitar el tram entre Sils i Caldes de Malavella. El ministre de Foment va explicar que, pel seu govern, la represa dels treballs en aquesta via és una prioritat "dins de la política de contenció".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT