Publicitat
Publicitat

INVESTIGACIÓ ACCIDENT AERI

França qüestiona la formació dels pilots d'avió

Els pilots no estan prou entrenats per volar amb control manual durant vols a gran altitud. És el que es desprèn de la investigació de l'accident de l'avió d'Air France que l'any 2009 va caure en aigües de l'Atlàntic mentre feia la ruta entre Rio de Janeiro i París. Els investigadors francesos van qüestionar ahir la formació dels pilots i la seva reacció.

Segons informe, "cap dels dos copilots" de l'Airbus A-330 que cobrien el pilot mentre aquest descansava, va saber identificar correctament les indicacions de pèrdua de velocitat ni l'alerta de caiguda, que es va activar durant 54 segons. L'informe, elaborat després d'estudiar la informació registrada per les caixes negres, també assenyala que els pilots no havien rebut entrenament a gran altitud i que es van equivocar de maniobra, ja que van aixecar el morro de l'avió en lloc d'abaixar-lo. També hi va haver errors de comunicació entre la tripulació. El copilot va intentar alertar el comandant de l'aparell, però va arribar un minut i mig després que es desconnectés el pilot automàtic.

Per tot plegat, els investigadors francesos recomanen a Air France que formi els pilots en el control manual dels avions durant vols a gran altitud. La companyia francesa va respondre a les acusacions assegurant en un comunicat que "fins ara res permet qüestionar les competències tècniques de la tripulació" i atribueix la catàstrofe, que es va produir en menys de quatre minuts, a la "combinació de múltiples elements".

Error humà en l'accident Spanair

Ahir també es va fer públic l'informe definitiu de l'accident de Spanair a l'aeroport de Barajas el 2008, en el qual van morir 154 persones.

La comissió encarregada d'esbrinar les causes de l'accident conclou que la tripulació no va configurar correctament l'aparell, no va desplegar els flaps -alerons que s'utilitzen per enlairar i aterrar- i no va detectar els errors, en part, perquè no va funcionar el sistema d'alerta.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT