Publicitat
Publicitat

(I)rrellevància

Quan ho escrivim, la distància entre rellevància i irrellevància és poca: una simple i . Però en realitat, hi ha un abisme: fer les coses bé, tenir impacte, influir, contribuir a canviar realitats, posar en pràctica idees i projectes per al benefici de tots... I moltes coses més, que es fan treballant. Aquest és el principal repte de la Unió per la Mediterrània II. La UpM I ha estat una estructura irrellevant. Ben poc útil per als milions de ciutadans del Mediterrani sud i de la UE. Lamentable en un moment en què idees, projectes i realitzacions polítiques calen més que mai i les oportunitats són immenses amb les revoltes àrabs en ebullició.Va néixer amb fòrceps fa tres anys. El Procés de Barcelona s'havia de renovar, estimular i modernitzar. Calia donar més espai al sud. La UpM pretenia tot això. Va aconseguir desmuntar-ho quasi tot i crear, per ara, ben poc. Ahir va començar una nova oportunitat. Cal que el nou secretari general, els governs de la UE i del sud vulguin ser rellevants. No és fàcil, però és necessari.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT