Publicitat
Publicitat

EL SALÓ DE GINEBRA

Nissan preveu ser el rei asiàtic del mercat espanyol de l'automòbil

El fabricant d'automòbils japonès Nissan s'ha marcat com a objectiu aquest 2011 esgarrapar quota de mercat a l'Estat espanyol, on vol passar del 4,5% al 5%, i coronar-se com el primer fabricant asiàtic a tot Espanya. En la cursa per aquest lideratge, Nissan té davant competidors com Hyundai, que el 2010 va acabar trepitjant-li els talons amb un increment de les vendes del 78%, per sobre del 15% registrat per Nissan.

Segons el director de Nissan a Espanya, però, l'any pinta bé per assolir aquest objectiu. "El mes de febrer la nostra quota al mercat de particulars -encara en una crisi intensa a Espanya- s'ha situat al 8%", va recordar, principalment a causa de la bona acceptació del tot terreny urbà, el Qashqai, que és el segon model que més s'ha venut en els dos primers mesos del 2011.

En declaracions a l'ARA durant el Saló de l'Automòbil de Ginebra, De la Guàrdia va calcular que el mercat estatal encara continuarà a nivells "molt baixos" els propers mesos. Les seves estimacions apunten que es vendran 870.000 cotxes durant tot el 2011, molt per sota de l'1,3 milions d'unitats que li pertocaria a un territori com Espanya.

Pel que fa a l'activitat a la fàbrica catalana de Nissan, a la Zona Franca, De la Guàrdia va destacar que els productes comercials que s'hi produeixen tenen l'avantatge d'haver entrat en una fase d'estabilitat de vendes més gran, impulsades sobretot per la demanda dels països europeus.

La furgoneta NV200 s'ha convertit en el quart model de la companyia en vendes i aquesta és una fortalesa per a Barcelona, sobretot de cara a l'adjudicació de la versió elèctrica d'aquest vehicle. Tot i ser una decisió "imminent", segons l'empresa, encara no hi ha data per prendre-la. A més curt termini, però, el primer model elèctric de Nissan que es veurà a les carreteres arribarà des del Japó. El Nissan Leaf es començarà a vendre a l'estiu a un preu inferior als 30.000 euros i amb una autonomia de 160 km.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT