Publicitat
Publicitat

AEROPORTS

L'aeroport de Girona va guanyar 10,5 milions i el de Reus en va perdre 4,6

El Prat va perdre 74 milions el 2010

L'aeroport de Barcelona va incrementar les seves pèrdues en prop de trenta milions d'euros a causa de l'augment de les despeses d'explotació i de les amortitzacions per la inversió a la terminal T1.

El ministre de Foment, José Blanco, sap que ha de ser transparent si vol trobar inversors per al 49% d'Aena i concessionaris per als aeroports de Barcelona i Madrid. És per això que Aena va publicar ahir els resultats econòmics individuals dels seus 48 aeroports corresponents al 2010.

Si abans-d'ahir es va saber que el conjunt d'aeroports d'Aena van sumar unes pèrdues després d'impostos de 157,1 milions d'euros (davant d'uns números vermells de 353 milions el 2009), ahir va transcendir que el Prat va perdre 73,88 milions d'euros l'any passat, prop de trenta milions més que l'any anterior (45,58 milions). El resultat operatiu va ser de 101,19 milions negatius. No obstant, el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en 91,13 milions positius.

Les pèrdues de l'aeroport de Barcelona s'expliquen fonamentalment per l'elevada inversió que va suposar la terminal T1 (uns 900 milions). Així, les despeses d'explotació de l'aeroport van passar de 348,62 milions el 2009 a 396,64 milions l'any passat. Les amortitzacions van créixer un 27,4%, fins als 153,64 milions d'euros.

Facturació

Els ingressos d'explotació van ser de 334,13 milions, un 7,9% superiors als de l'any anterior. Els comerços van aportar una facturació de 113,87 milions d'euros, un 13,7% més, i els ingressos per serveis aeroportuaris van augmentar un 6,9%, fins als 217,22 milions. El deute imputable al Prat és de 1.896 milions, davant dels 1.860 milions de finals del 2009.

El tràfic de passatgers va créixer un 6,4%, fins als 29 milions d'usuaris. Durant els dos primers mesos del 2011 el tràfic va incrementar un 16,7%, fet pel qual Aena preveu "una millora dels resultats en els propers exercicis".

L'únic aeroport català que va guanyar diners l'any passat va ser el de Girona. El benefici després d'impostos va ser de 10,55 milions, 600.000 euros menys que en l'exercici anterior. Els ingressos van ser de 37,60 milions, tres milions menys.

Reus va reduir les seves pèrdues dels 6,13 milions del 2009 als 4,64 milions de l'any passat. Els ingressos es van situar en 10,86 milions. Sabadell va perdre 6,01 (5,49 milions el 2009) i va ingressar 620.000 euros.

Després d'anunciar els resultats, Aena va informar ahir del canvi en la direcció d'onze aeroports. El director del Prat, Fernando Echegaray, nomenat el 2006, és manté al càrrec.

Echegaray va presentar ahir les novetats de la temporada d'estiu a la instal·lació. A més dels nous vols intercontinentals regulars a São Paulo i Miami, comencen a operar-se les connexions xàrter amb Cap Verd i Aguadilla (Puerto Rico). Altres novetats són els vols de Vueling a Creta i Míkonos. En total hi haurà 170 destinacions i 900 vols al dia. L'augment de places és del 22,2%.

D'altra banda, Spanair va ser ahir la primera aerolínia a anunciar que deixarà de cobrar per la segona maleta als seus passatgers.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT