Publicitat
Publicitat

OPERACIONS CORPORATIVES A L'ESTRANGER

Puig preveu comprar la totalitat de la marca Jean Paul Gaultier

El grup perfumer Puig ha presentat una oferta per comprar la totalitat de la firma francesa de moda Jean Paul Gaultier. El preu de l'operació se situaria entre els 150 i els 200 milions d'euros, segons informa Efe. Fins ara havia transcendit que la intenció de l'empresa catalana era adquirir només el 45% del capital, en mans del gegant Hermés. La venda de Jean Paul Gaultier podria tancar-se abans de l'estiu.

El hòlding d'inversions de Hong Kong Fung Capital, que és el braç financer del grup de distribució de roba Li & Fung, és el principal competidor de Puig. Amb tot, la nissaga empresarial catalana té a favor el coneixement del mercat francès, on és present des del 1960, quan va comprar Paco Rabanne. La presència al país veí encara va augmentar més el 1998, any en què va integrar la marca Nina Ricci. Portaveus de Puig han declinat fer comentaris.

L'oferta del rival Hong Kong Fung Capital ofereix una xarxa de distribució molt consolidada a Àsia, una de les prioritats de creixement de Jean Paul Gaultier. La tercera oferta en competició, amb menys possibilitats, és el grup gal Interparfums, que controla les llicències de perfums Burberry, Lanvin, Montblanc o Paul Smith.

Hi ha altres interessats, com la multinacional suïssa Richemont, propietària de Cartier i Van Cleef, i la francesa Pinault Printemps Redoute. Totes dues semblen tenir poques possibilitats.

Puig factura 984 milions anuals i va obtenir uns beneficis de 83 milions el 2009. Per la seva banda, Jean Paul Gaultier va registrar unes vendes de 26 milions durant l'any passat, però va tancar l'exercici amb pèrdues. Dos dels seus principals actius són els perfums Le Male i Classique.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT