Publicitat
Publicitat

RESULTATS

Els números vermells van arribar als 311 milions el 2010

Seat confia en la Xina per no tenir pèrdues el 2013

El grup Volkswagen confia que l'aterratge de Seat al mercat xinès l'any que ve i l'ofensiva de nous vehicles que està preparant la marca contribuiran a deixar enrere els mals resultats d'aquí dos anys.

El president de Seat, James Muir, va confirmar ahir que el 2012 la filial de Volkswagen començarà a vendre cotxes al mercat xinès. L'entrada al país asiàtic promet bons resultats que ajudaran la marca a sortir dels números vermells d'aquí dos anys, segons les previsions que va fer públiques el consorci alemany.

Seat va tornar a ser l'any passat la marca deficitària del grup Volkswagen. Tot i millorar un 8,25%, les pèrdues van ascendir als 311 milions d'euros, fruit de la caiguda de la demanda del mercat espanyol en l'últim semestre de 2010 i de les inversions fetes per la introducció de nous productes.

Els màxims responsables del grup Volkswagen, però, confien plenament en la capacitat de Seat de tornar a generar beneficis el 2013. El projecte d'entrar a la Xina, que la filial catalana ja porta de cap des de fa anys, serà una gran oportunitat per millorar els números, sobretot veient l'èxit de vendes que han obtingut en aquest país altres marques del grup com Volkswagen o Audi.

El president de Seat va confirmar que la companyia començarà primer amb un negoci d'importació d'automòbils des de Martorell. "Estem planificant-ne els detalls i ja tenim l'aprovació del grup", va afegir ahir Muir després de la presentació de resultats del consorci alemany a la seu de Wolfsburg.

El primer contacte de la companyia amb el mercat xinès serà al pròxim Saló de l'Automòbil de Xangai, on participarà per primera vegada el mes que ve. Les vendes, però, no començaran fins al 2012, segons els plans de l'empresa, que pretén donar a conèixer la seva ofensiva de productes aprofitant la cita del Saló de l'Automòbil de Pequín l'any vinent.

Muir va defensar que a la Xina hi ha un mercat emergent per a una marca com Seat i que ha arribat el moment d'expandir-se geogràficament més enllà d'Europa, segons informa l'agència Efe.

Els plans d'expansió internacional no acaben aquí. El president de la companyia va destacar que les vendes de Seat a Mèxic, especialment de l'Ibiza, posicionen el país com a futura plataforma de la marca per accedir a altres països del continent americà.

Benefici rècord de Volkswagen

El 2010 va ser l'any del grup Volkswagen. Va obtenir un benefici rècord de 7.226 milions d'euros i va superar els set milions de cotxes venuts. La crisi ha quedat enrere per al primer fabricant europeu.

Malgrat les pèrdues, Seat també va millorar un 9,3% les vendes l'any passat. Va comercialitzar 349.000 automòbils i la facturació va créixer un 10,4%, fins als 5.038 milions.

A més a més, la marca va aconseguir el lideratge al mercat espanyol després de 32 anys, justament en l'exercici en què celebrava el seu 60è aniversari.

El director de finances del grup Volkswagen, Hans Dieter Pötsch, va defensar que l'ofensiva de productes que prepara Seat de cara a l'any vinent, entre ells el nou León, demostraran la capacitat de la marca per deixar de tenir el pitjor comportament dins el consorci.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT