Publicitat
Publicitat

TELECOMUNICACIONS

Telefónica retalla la retribució als accionistes fins al 2014

Telefónica, la primera empresa espanyola per volum de facturació, no és immune a la crisi. L'operadora de telefonia ha revisat a la baixa la política de dividends.

La companyia espanyola va anunciar ahir que el 2012 retribuirà els seus accionistes -en té més d'1,5 milions- amb 1,50 euros per títol, encara que tenia previst fer-ho a 1,75 euros. A més, la retribució de l'any que ve es repartirà en una combinació de dividend en efectiu i de recompra d'accions. Després d'anunciar aquesta decisió, Telefónica va registrar una davallada del 2,9% a la Borsa de Nova York.

Per al 2013, l'operadora mantindrà un dividend mínim d'1,50 euros, davant del mínim d'1,75 euros promès. Per a aquest any Telefónica manté el pagament d'1,60 euros per acció, del qual ja es van abonar 0,77 euros al novembre. L'import restant s'abonarà al maig amb una combinació d'efectiu i accions.

Telefónica va explicar ahir a la CNMV a través d'un comunicat que "ha decidit anticipar l'esquema de remuneració flexible inicialment previst per al 2013" a causa de l'actual entorn econòmic i "tenint en compte la valoració actual de l'acció". Els títols de Telefónica van tancar ahir a la borsa espanyola a 13,18 euros, un 1,79% menys que en la sessió anterior. La capitalització de la companyia, que ha caigut un 14,51% aquest any, és de 60.153 milions d'euros.

La retallada del dividend permetrà que la companyia segueixi invertint en noves xarxes fixes i mòbils, i en la compra de freqüències radioelèctriques. Mantenir el dividend acordat el 2009, en un context econòmic diferent, suposava repartir 8.000 milions entre els accionistes, 1.140 milions més del que pagarà amb les noves condicions.

La companyia va anunciar fa uns dies una caiguda del benefici dels nou primers mesos de l'any del 69,1%, fins als 2.733 milions, arrossegat pels 2.700 milions d'euros que costarà l'ajust de plantilla a Espanya, que afectarà 6.500 treballadors en els pròxims tres anys.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT