Tecnologia

Apple es disculpa i retira l’anunci del nou iPad per l'allau de crítiques

El va compartir Tim Cook, CEO de la companyia, a les xarxes socials

1 min
Un fotograma de l'anunci polèmic

Barcelona En ple debat sobre el perill de la tecnologia com a anihiladora de la creativitat humana, un espot d’Apple ha tocat el moll de l'os. Es tracta de l’anunci amb què la marca de la poma volia promocionar el seu nou iPad, el més prim fins ara. La metàfora visual escollida era un estol d’objectes relacionats amb la creativitat –instruments de música, càmeres fotogràfiques, llibres, pintures– que acabava escruixit per una premsa hidràulica gegant. El metall acabava aixafant-ho tot fins que, al final, quan tornava a aixecar-se la planxa, només en quedava el petit rectangle de l’aparell.

L’anunci es va distribuir per les xarxes socials i ben aviat va rebre nombroses crítiques perquè es considera un menyspreu als creadors. El vicepresident de màrqueting, Tor Myhren, ha reconegut que l’anunci, tot i pretendre jugar amb la idea del petit giny amb possibilitats infinites, ha estat desencertat: “La creativitat és a l’ADN d’Apple i és increïblement important per a nosaltres dissenyar productes que empoderin els creatius d’arreu del món. El nostre objectiu sempre és celebrar la miríada de maneres amb què els usuaris s’expressen i porten les seves idees a la vida gràcies a l’iPad. No hem fet diana amb aquest vídeo i ens sap molt de greu”.

El fet que la destrucció dels objectes analògics estava filmada de manera molt expressiva va causar reaccions irades i missatges que qualificaven l’anunci de distòpic. Tot i la disculpa i la decisió que l'anunci no s'emeti per televisió, divendres al migdia continuava encara visible al compte de X de Tim Cook, CEO de la companyia.

stats