Publicitat
Publicitat

Les associacions de consumidors recomanen limitar les compres

Com cada temporada, les associacions de consumidors fan públics una sèrie de consells de cara a la campanya de rebaixes. Totes coincideixen a alertar sobre el consum compulsiu i el sobreendeutament que es produeix en moltes llars durant aquestes dates.

Productes necessaris

Tenint en compte la complicada situació financera de moltes famílies, l'Associació General de Consumidors (Asgeco) recomana limitar les compres previstes per a rebaixes a aquells productes realment necessaris, i anima els ciutadans a aprofitar les oportunitats sense deixar-se manipular per la publicitat consumista. L'Asgeco recorda que l'estalvi de debò consisteix a gastar el mínim possible per satisfer necessitats reals, i no a acaparar molts productes que no es faran servir, malgrat que se n'hagi reduït considerablement el preu.

En aquest sentit, la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI) aconsella als compradors fixar un pressupost màxim de la despesa prevista i elaborar una llista de les compres necessàries per no deixar-se portar pel moment ni per les presses.

No es rebaixa la qualitat

Per la seva banda, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) explica que la rebaixa dels preus dels productes no comporta un descens de la seva qualitat, que ha de ser la mateixa d'abans de rebaixes.

Igual que la qualitat dels productes, tampoc poden baixar els drets dels consumidors. Per tant, l'aplicació de la garantia -dos anys- o el servei postvenda s'han de mantenir independentment de si el producte es compra o no durant la temporada de rebaixes. L'OCU recorda que cal conservar sempre el tiquet de compra com a garantia.

Indicar els dos preus

Perquè els ciutadans s'assegurin que estan adquirint un producte rebaixat, les tres associacions de consumidors insisteixen que a l'etiqueta han de constar tant el preu original com el nou, o bé el percentatge de rebaixa que s'aplica al producte per poder calcular-ho.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT