Publicitat
Publicitat

EDUCACIÓ

Només un 9% s'implica al consell escolar del centre

Els pares catalans, els que menys participen a l'escola

Catalunya és la comunitat autònoma amb un índex més baix de participació dels pares al consell escolar, l'òrgan de decisió dels centres on poden dir-hi la seva. Només el 9% s'hi implica, segons un estudi.

Al consell escolar d'una escola s'hi aprova el projecte educatiu, la programació del curs i les normes de funcionament i d'organització, entre altres coses. Tot i que cada centre decideix qui en forma part, la norma general diu que "el nombre dels representants dels alumnes i dels pares o tutors no pot ser inferior a un terç" del total. Però la realitat és que, a Catalunya, només un 9% dels pares participen en el consell escolar, el percentatge més baix de tot l'Estat, segons l'estudi dels Indicadors de Participació dels Pares en l'Ensenyament obligatori (IPPE) de la Unió Europea. Castella-la Manxa és la que té una participació més alta, amb un 20%.

L'informe conclou que els drets d'informació, elecció de centre, recurs i participació, que tenen els pares en l'educació, es compleixen en un 71% a l'estat espanyol, que obté una digna cinquena posició entre els 15 estats estudiats. Però concretant en la participació, resulta que aquest dret a Espanya es compleix en un 35%, tot i que la mitjana europea també és força baixa (42%).

Mentre que el 90% dels pares s'impliquen en el procés d'aprenentatge del seu propi fill, diu l'estudi, quan es tracta del funcionament i el projecte educatiu de l'escola, la implicació és ínfima. "No es donen facilitats a la participació dels pares, ni horàries ni organitzatives", al·lega la presidenta de la Federació d'Associacions de Mares i Pares de Catalunya, Imma Fuyà.

Però l'estudi també conclou que "les famílies consideren que ni les AMPA ni els consells escolars són eficaços" i proposa "buscar noves fórmules de participació" dels pares al centre. La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va assegurar que prenia bona nota de la recomanació.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT