Publicitat
Publicitat

Els peatges augmenten un 5,4% però hi haurà més bonificacions

El transport privat també notarà a principis d'any un augment significatiu de preus, amb una mitjana del 5,4%, que incorpora l'IPC i la recuperació de l'IVA pendent d'anys anteriors, però que també intenta compensar les concessionàries per la forta baixada de trànsit a les autopistes (un 20% des del 2008, segons Abertis). La C-16 entre Sant Cugat i Terrassa en dissabtes i festius, la C-32 entre Sitges i Vendrell en dia laborable i la C-33 entre Barcelona i Montmeló en el recorregut d'accés a Mollet són els peatges que augmenten per sobre de la mitjana.

Però la principal novetat, que suposa un gran canvi de model, és la introducció de descomptes acumulables que poden arribar a comportar la gratuïtat de pas. També és cert que els condicionants són molts: només es pot aconseguir als peatges metropolitans de Sant Cugat-Terrassa, Castelldefels-Sitges, Montgat-Mataró i als accessos a Alella i a Mollet; a més, els vehicles han de ser elèctrics, amb tres o més ocupants i fer més de 16 viatges al mes. El Govern és conscient que només el 5% del parc mòbil compleix el requisit del cotxe elèctric, però creu que el primer pas arribarà en els descomptes per compartir cotxe. En els peatges no metropolitans (Terrassa-Manresa, Sitges-el Vendrell, Mataró-Palafolls) els descomptes màxims són d'un 70% perquè no s'aplica el benefici de recurrència. En casos específics, com els túnels de Vallvidrera, no es bonifica el pas habitual per la possibilitat de saturació d'una via molt concorreguda i al túnel del Cadí es manté el descompte del 100% per als residents al Berguedà, a la Baixa Cerdanya i a l'Alt Urgell, però els usuaris hauran d'acreditar la seva primera i segona residència.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT