Publicitat
Publicitat

El vaixell que no va arribar a amarrar al port de Barcelona

Terminals tancades. Ni rastre del formigueig de creueristes al port de Barcelona. Ahir a les vuit del matí era l'hora prevista per a l'arribada del Costa Concordia a Catalunya. Hi havia fet l'última escala el 9 de gener, quan molts catalans van començar la seva aventura a bord del vaixell que acabaria naufragant al davant de l'illa italiana de Giglio. Òbviament, el creuer accidentat no va arribar a l'hora acordada a Barcelona i va deixar desert el moll Adossat del Port. Amb el programa a la mà, els passatgers tenien preparada una escala de deu hores a la capital catalana, fins a les sis de la tarda, quan el creuer havia de continuar cap a Palma. Per a alguns Barcelona ja era el destí final.

No hi va haver l'habitual distribució de passatgers a l'arribada del port. Ni la difícil tria entre els diferents packs de visites que ofereix la companyia -la ruta Gaudí, la visita que se centra en el Camp Nou i el passeig panoràmic, l'escapada a Montserrat o a Sitges...-, la majoria d'una durada de quatre hores. La imatge del desembarcament massiu de turistes al port de Barcelona no es repetirà fins divendres al matí, quan hi ha prevista l'arribada de dos nous creuers. Un d'aquests vaixells, el que amarrarà a la una del migdia, també durà la firma de Costa Cruceros, que assegura que el naufragi del Costa Concordia no alterarà els timings de la resta de creuers. El Costa Serena , que recorre el Mediterrani, amarrarà com tots els vaixells de la companyia a la seva terminal, la Palacruceros, la primera operada per un grup privat a Barcelona: el genovès Costa, que hi va invertir 12 milions d'euros.

Aquesta terminal és al moll Adossat, on arribarà l'altre creuer que té previst fer parada a Barcelona divendres. Es tracta de l' MSC Fantasia, que arribarà a les dotze del migdia i que, com el de Costa Cruceros, marxarà el mateix dia a les sis de la tarda. La següent parada del Costa Concordia a Barcelona estava prevista per al dilluns 23 de gener.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT