Publicitat

Ángel Corella s'acomiada de l'American Ballet amb tots els honors

Gia Kourlas repassa a 'The New York Times' l'evolució del ballarí a partir de la seva darrera funció d''El llag dels cignes' amb la companyia nord-americana

Ángel Corella es va acomiadar el passat dijous de l'American Ballet amb una representació d''El llac dels cignes' al Metropolitan Opera House. El ballarí va decidir no combinar el seu vessant com a ballarí amb la direcció del Barcelona Ballet. Si la conjuntura econòmica li ho permet d'ara endavant, la companyia, actualment afectada per un ERO, serà el principal focus d'atenció.

"Quan Angel Corella va ingressar a l'American Ballet el 1995, els seus encants eren impossibles de negar: era exuberant com un cadell i el seu somriu podia fondre un iceberg", afirma la crítica de dansa de 'The New York Times' Gira Kourlas. Al llarg dels anys, afegeix la periodista, "Corella ha canviat i a 'El llac dels cignes' mostra el vessant més meditatiu i introspectiu de la seva personalitat i del seu estil. Representa el príncep Sigfrid, una aristòcrata la mare del qual està ansiosa per veure'l casat, com algú que sap que hi ha alguna cosa més allà fora però que no està segur de com trobar-ho. D'alguna manera, el seu patiment és universal, i Corella utilitza mitjans subtils per indicar la seva pressió interior, com un somriure esvaït, mirades dissmilades a una banda i a un altra i un passeig solitari entre parelles de ballarins feliços".

Tan si Ángel Corella està murri per exigències del guió com per la pressió econòmica, l'American Ballet li va dedicar un comiat calorós i efusiu: "El somriure de Corella no s'esborra, però s'ha fet un home. Als 26 anys dirigeix el Barcelona Ballet i la seva vivacitat roman intacta. Durant una emocionant davallada del teló, durant la qual els ballarins el van omplir de flors, Corella va enlluernar el el públic per darrera vegada amb una sèrie de múltiples cabrioles", conclou Kourlas.

PUBLICITAT