Teatre
Cultura 06/05/2015

Boris Rotenstein aprofundeix sobre l'art i l'amor de 'La gavina' al Teatre Akadèmia

L'obra de Txékhov s'estrena després de nou mesos d'assajos, "el que ha necessitat aquesta obra per néixer", segons el director

Efe
1 min
El repartiment de 'La gavina', que s'estrena aquest dimecres al Teatre Akadèmia / TEATRE AKADÈMIA

BarcelonaEls conflictes amorosos i creatius d'Irina Arkádina, el seu fill Konstantín Tréplev, l'escriptor Trigorin i Nina són els protagonistes de 'La Gavina', d'Anton Txékhov, que el Teatre Akadèmia estrena aquest dimecres sota la direcció del rus Boris Rotenstein nou mesos després de començar els assajos. El repartiment, format per deu actors, ha acceptat cobrar només dos dels nou mesos d'assajos pel plaer d'"anar fins al fons" d'aquesta obra clàssica. "Nou mesos és el que necessita un ésser humà per néixer i nou mesos és el que ha necessitat aquesta obra per néixer", ha afirmat Rotenstein.

El director ja ha posat en escena obres de Bulgákov, Dostoievsky i Txékhov, però és la primera vegada que dirigeix 'La Gavina', que ha qualificat com "la millor" de l'escriptor rus ja que parla de "l'amor i l'art", dos temes que l'interessen profundament. Sergi Mateu, Mingo Ràfols, Mercè Managuerra i Josep Minguell són alguns dels actors de l'obra, que es trasllada a la Rússia de finals del segle XIX per tractar "temes universals, plenament vigents", segons Managuerra. Albert Triola, Jordi Robles, Enka Alonso, Neus Umbert, Núria Casas i Sergi Pons completen el repartiment.

El resultat és una posada en escena de l'obra íntegra que dura tres hores i mitja, amb dos entreactes, i en què s'utilitza vestuari d'època i es descobreix "el que passa sota el text". Segons l'opinió de Rotenstein, "Txékhov va ser un revolucionari" de la dramatúrgia, que va descobrir una manera d'escriure en què "el que diuen els personatges no és l'important, l'important és el que s'amaga sota la cuirassa de les paraules".

stats