Música
Cultura 08/12/2016

Crystal Fighters, una 'rave' tribal amb regust d'anunci

El grup londinenc munta una festa al Sant Jordi Club

Jordi Garrigós
2 min
Crystal Fighters al Sant Jordi Club
Crystal Fighters. Sant Jordi Club. 7 de desembre

Devorats per la crítica especialitzada però venerats pel públic de festivals, Crystal Fighters tornaven a Barcelona per segona vegada aquest any després d'encapçalar el cartell del festival Cruïlla. La nova visita era per presentar el tercer disc, 'Everything is my family', el primer des de la mort del bateria Andrea Marongiu, el 2014.

Amb un Sant Jordi Club que superava els tres quarts d'entrada, els britànics no van sortir del guió habitual de transformar tot recinte on toquen en una mena de 'rave' tribal, èpica i histriònica. Prèvia introducció amb txalaparta (tenen ascendència basca), ràpidament van despatxar les cançons bandera del nou treball: 'Yellow sun, In your arms' i l'amfetamínica –ho són gairebé totes– 'All night', un tema ideal per a una banda sonora de Disney. Més que assumit el seu paper de gurus 'neohippies', vestits de blanc amb abundants detalls amazònics i l'escenari ple de plantes, Crystal Fighters van afrontar l'equador del xou amb les primigènies 'I love London' i 'I do this everyday', i demostrant que no sempre fan tornades fàcils i grandiloqüents.

El ritme el va trencar 'Ways I can't tell', més deutora de l'EDM que del tropicalisme 'sui generis' dels anglesos: veus modulades, teclats repetitius i explosions de discoteca. Amb 'Lay low' i 'Good girls', posaven el punt final a la presentació del disc i encetaven l’últim bloc del concert amb un minúscul moment de calma amb 'Bridge of bones'. Que ningú s'espanti, era un oasi abans de recuperar l'adrenalina atropellada amb el pop ballable i de fàcil digestió de 'Love natural', un dels seus èxits més reconeixibles.

Els litres de suor que va supurar el Sant Jordi Club entre tanta ballaruca són testimoni que tothom va passar-s’ho d'allò més bé, malgrat que la majoria de les cançons que van sonar-hi semblin fils musicals d'anuncis de televisió. Una opinió compartida per una coneguda marca d'espetecs i pizzes catalana, que va decidir utilitzar 'At home', un dels últims temes que va sonar ahir, com a melodia d'una de les seves campanyes.

stats