Música
Cultura 10/06/2014

L'experimentació sonora del Sonar+D envaeix el pavelló Mies van der Rohe

La instal·lació 'Spectral diffractions' d'Edwin van der Heide es podrà visitar només fins dissabte

Ara
2 min
El pavellós Mies van der Rohe

BarcelonaLa tecnologia i l'art es donen la mà a la instal·lació 'Spectral diffractions', un projecte de l'artista holandès Edwin van der Heide dissenyada específicament per al pavelló Mies van der Rohe de Barcelona i que només es podrà gaudir durant els dies del Sonar, és a dir, fins dissabte a les 17 h.

La instal·lació sonora de Van der Rohe consta de 42 altaveus instal·lats per tot el pavelló que estudien com un so es descompon en les seves vibracions elementals i es distribueix a l'espai. "La peça no està feta per ser reproduïda a una galeria d'art, sinó per dialogar amb el pavelló", ha explicat l'artista aquest dimarts. "La idea és estudiar com el so de la veu es fragmenta i ressona en els diferents espais i materials del recinte –ha afegit–. Tot i la meva experiència en composició musical, no m'interessa només com s'ordena la música en el temps, sinó també en l'espai".

L'obra és una producció del Sonar+D –la part del festival relacionada amb la innovació tecnològica–, la Fundació EINA i el Music Technology Group de la Universitat Pompeu Fabra, que ha col·laborat estretament amb Van der Heide creant un software específic per a les necessitats de 'Spectral diffractions'. "En aquest projecte, la recerca tecnològica va de la mà de la recerca estètica", ha destacat el comissari del projecte, Lluís Nocenta, que també ha subratllat la importància del fet que Van der Heide, a més de ser "un nom important de la música electrònica i de la instal·lació sonora", tingui una "gran experiència tecnològica" que li ha permès "parlar de tu a tu amb Jordi Janer", l'expert tecnològic del Music Technology Group de la UPF.

stats