El conseller de Cultura ha reaccionat al dictamen de la Comissió Europea que assenyala el tracte discriminatori en favor del castellà de la llei del cinema amb tranquil·litat i ha subratllat que aquesta resolució de Brusel·les "en cap cas qüestiona la protecció del català, i només qüestiona un dels 200 articles del reglament".
El conseller ha explicat que, a partir d'ara, es treballarà amb els grups amb què es va acordar la llei per resoldre com la manera d'estar dins la normativa europea. "Ja vèiem a venir que podia passar", ha revelat Mascarell, que ha reconegut que el dictamen de la Comissió suposa "una certa paradoxa".
"L'acord amb les majors de l'any passat fa que, a la pràctica, les polítiques es puguin fer des de la normalitat", afegeix Mascarell. "Aquest acord ha tingut efectes positius i xifres espectacularment bones, i els sectors hi estan còmodes: anem pel bon camí".
