Publicitat
Publicitat

ART

L'Hermitage al Museu del Prado

Una gran exposició al Museu del Prado de Madrid permet passejar entre la riquesa i sumptuositat de les millors peces de les col·leccions del gran museu rus 

L'exposició El Hermitage en el Prado suposa un passeig per algunes de les peces més representatives de les col·leccions del museu rus. En la major mostra fora de Sant Petersburg de l'Hermitage, les sales temporals de l'ampliació del Prado s'han omplert de gairebé 180 obres, de les tres milions que atresora un dels més grans i espectaculars museus del món, entre les quals figura una important representació de pintura espanyola.

Organitzada en el marc de l'Any Dual Espanya-Rússia 2011, l'exposició que inauguraran els Reis dilluns que ve recrea el museu rus a través d'una acurada selecció de peces i d'un muntatge en el qual el visitant pot submergir-se en els palaus que formen el museu. L'intercanvi entre el Prat i l'Hermitage té un caràcter èpic, en opinió del director del museu espanyol Miguel Zugaza, que va comparar l'intent de resumir les riqueses de les seves col·leccions amb escriure El Quixot o Guerra i pau en unes quantes llibretes .

En la selecció realitzada s'han tractat de mostrar "els versos més intensos i profunds fragments" de l'Hermitage, que atresora algunes de les obres més importants de l'art universal. "L'exposició és un llarg traveling per la història de l'art".

El relat de l'Hermitage s'inicia amb Pedro I i Catalina la Gran als quals es dedica la primera part del recorregut . Més enllà, al costat de dibuixos com el de La Verge amb el Nen, de Durero, destaca l'impressionant Sant Sebastià pintat per Tiziano en 1576, potser l'última obra del mestre venecià, i "el quadre de particular bellesa" de Veronés La Lamentació sobre el cos de Crist mort. Després de contemplar pintures com Sant Pere i Sant Pau, d'El Greco o El dinar de Velázquez, s'exhibeix "una de les obres que va revolucionar la pintura del moment", l'única pintura de Caravaggio que roman a Rússia.

Rubens, Rembrandt, Van Dyck o Poussin estan també presents en aquest espai on s'exhibeix l'últim model en terracota realitzat per Bernini abans de començar a esculpir en marbre L'èxtasi de Santa Teresa. El segle XVIII es reconstrueix amb pintures com Els atributs de les Arts, de Chardin, o Perseu i Andròmeda de Mengs.
L'exposició finalitza amb els grans mestres del segle XX, que són introduïts per Ingres i Caspar David Friedrich. Picasso i Matisse són al centre d'aquest espai en el qual s'exposa un exemple de la gran col·lecció de mestres impressionistes amb obres de Renoir, Monet o Gauguin, així com pintures de Cézanne o Rousseau.
Matisse, dialoguen amb Picasso, en un espai que finalitza amb les grans obres de Kandinsky i el Quadrat negre de Malèvitx.

Més continguts de