Publicitat
Publicitat

Clàssica

El cicle estrella del Palau de la Música aposta pel talent jove i estrenarà obres

Barenboim, Gardiner i Viola, en un Palau 100 de retallada

Al Palau de la Música, també hi arriben les retallades. Tanmateix, el seu cicle estrella, el Palau 100, es presenta com una de les millors apostes de la temporada que ve, ja que combinarà el talent de directors i músics consagrats com Daniel Barenboim, Sir John Eliot Gardiner o Gregorij Sokolov, amb la introducció de nous talents com Lars Vogt o Vladímir Jurowski

Palau 100 passa dels 1,6 milions d'euros de la temporada en curs als 1,2 de la que ve. Això no obstant, segons la presidenta del Palau, Mariona Carulla, volen fer "un pas endavant" i la programació que ve del cicle és un esbòs del que serà "el Palau del futur". Un escenari que el nou director general de la institució, Joan Oller, va resumir amb tres punts: oferir propostes "innovadores i especials" que posin la música en relació amb altres arts, estrenar més obres catalanes i contemporànies i participar en els projectes des de l'origen.

L'exemple de tot això el troben en dos concerts concrets. Per una banda, en el concert del 4 d'abril del 2012 a càrrec del Cor i l'Orquestra del Collegium Vocale Gent, que oferirà la Passió segons Sant Mateu de Bach, acompanyada de dues videoinstal·lacions de l'artista nord-americà Bill Viola, un dels més cotitzats del món. Diuen al Palau que és "la millor versió possible" que podien oferir de la peça de Bach a partir d'una idea que sorgeix de la mateixa institució i a la qual Viola s'hi afegeix amb ganes.

El segon exemple és la col·laboració entre el compositor català Benet Casablancas i el director rus Vladímir Jurowski, que estrenarà mundialment l'última peça de Casablancas, Darkness visible, nocturn per a orquestra. Serà el 27 de febrer del 2012. "És un petit somni que comença quan vaig presentar el meu Hamlet a Londres, amb l'orquestra de la BBC. A Jurowski li va agradar molt i em va enviar un correu en què em deia que volia música meva. I que li agradaria tocar-ne alguna sempre i quan fos una estrena mundial". Dit i fet. Jurowski, un dels nous talents de l'escena clàssica mundial, vindrà a Barcelona amb la seva London Philarmonic.

Oller va deixar clar que, a partir d'ara, intentaria recuperar l'antiga política del Palau de ser a primera línia mundial i estrenar peces, i fins i tot encarregar-ne, cosa que ara només fan, i amb comptagotes, el Liceu i l'OBC. "Ens hem de comprometre en aquest sentit", va dir el director general.

Palau 100 començarà el 10 d'octubre amb la City of Birmingham Orchestra, en el que serà el debut a Barcelona del seu nou director, Andris Nelsons. Tocaran Beethoven, Dvorák i Txaikovski. El 17 d'octubre serà el torn del Mozarteum Orchestre Salzburg amb peces de Haydn i Mozart.

El 7 de novembre serà potser l'última visita d'Antoni Ros Marbà al capdavant de la Real Filharmonia de Galicia, que, entre Weber i Schumann, interpretarà el Concert per a violí del català Robert Gerhard, segurament el músic d'aquest país més influent del segle XX. Marbà tornarà a finals de temporada, l'11 de juny del 2012, per dirigir l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu en la representació d' El giravol de maig d'Eduard Toldrà.

El 28 de novembre, The King's Consort i l'Orfeó Català interpretaran la Missa en si menor de Bach. I el 21 de gener, Daniel Barenboim vindrà amb una sorpresa sota al braç. La seva Berliner Staatskapelle farà una simfonia de Bruckner, però es reserva per a ell una peça de Mozart que tocarà al piano i el nom de la qual encara no sap ningú. Vogt, el 2 de desembre d'enguany, i Hélène Grimaud, el 19, seran els pianistes estrella del cicle. La francesa tocarà íntegrament el seu nou disc, Ressonance, un dels hits d'aquest any.

A fi de fidelitzar el públic, el Palau de la Música abaixa fins un 25% els descomptes en els abonaments i ofereix packs d'entrades amb descomptes del 15%.

Més continguts de