Publicitat
Publicitat

ART

El festival de fotoperiodisme de Perpinyà arriba a la 23a edició

Torna Visa pour l'image

Des d'avui i fins l'11 de setembre, Perpinyà es converteix en la capital europea del fotoperiodisme. L'any passat va atraure 225.000 visitants i va deixar una xifra de negoci de 3,2 milions d'euros

Com cada any –i ja en fa 23–, el festival Visa pour l'image convoca aquests dies els treballs d'alguns dels fotògrafs que durant la resta de l'any recorren el món capturant instantànies per explicar el temps que vivim i el món que habitem. L'objectiu del festival, segons els organitzadors, passa per "presentar el millor de la producció, descobrir els talents de demà, i fer descobrir els fotògrafs més grans del món".


Un dels noms més coneguts del programa és el del veterà João Silva, membre del llegendari Bang-Bang Club de fotògrafs de guerra a l'Àfrica, que presenta una selecció dels seus treballs durant els últims deu anys a l'Afganistan, país on va quedar  ferit de greu a l'octubre.


Riccardo Venturi, per altra banda, mostrarà les seves instantànies sobre la destrucció i l'horror de la població després del terratrèmol d'Haití del gener del 2010. Martina Bacigalupo se centrarà amb les seves fotos en blanc i negre en la cruesa de la vida quotidiana d'algunes persones al nord d'Uganda. Lu Nan hi exposa un reportatge sobre la situació dels pacients psiquiàtrics a la Xina.


Altres exposicions, com la de Peter Dench sobre la grotesca manera de vestir d'alguns anglesos, ofereixen una visió més irònica i menys brutal de l'actualitat en una trobada en què també es mostraran els treballs submarins de Brian Skerry, les incursions de Jocelyn Bain Hogg entre narcotraficants britànics i el recorregut de Issouf Sanogo pels canvis polítics a la Costa d'Ivori, entre d'altres.


Aquests i molts altres professionals del fotoperiodisme completaran un programa amb vetllades de projeccions fotogràfiques, xerrades i trobades diverses.
Visa pour l'image lliurarà, a més, els seus premis Visa d'Or al millor reportatge de notícies, magazine i de premsa quotidiana.


El festival de fotoperiodisme de referència planetari, creat el 1989 i visitat per 225.000 l'any passat, segons els organitzadors, és una oportunitat per "mostrar que la producció de qualitat continua existint, encara que cada vegada sigui més escassa", explica Jean-François Leroy , director de la mostra. Leroy, molt crític amb el rumb que està prenent el periodisme, reprova, per exemple, la importància que els mitjans de comunicació dediquen a l'escàndol de l'expatró del Fons Monetari Internacional (FMI) en comparació amb assumptes com la guerra a Líbia o la catàstrofe de Fukushima.

Més continguts de