Publicitat
Publicitat

ARTS ESCÈNIQUES

Vuit companyies catalanes seran a l'Off del Festival d'Avinyó

Si el teatre fos religió, Avinyó seria la Meca. Cada any milers de professionals de tot Europa i de tots els sectors del teatre es reserven el juliol per viatjar a la ciutat de la Provença. S'hi concentra el bo i millor de les arts escèniques en la programació oficial -selecta, trencadora, prescriptora- i una allau de potents propostes d'humor i teatre visual a l'apartat Off. Aquest any, vuit companyies catalanes participaran en aquest macrofestival paral·lel, en el qual hi haurà un miler de propostes que funcionen non stop durant tot el dia. És un dels aparadors de teatre més importants del món: quatre mil programadors passen com a mínim una setmana a Avinyó i s'hi contracta un 25% de tota la programació anual de França. Una oportunitat per tirar l'ham al país veí.

L'Institut Ramon Llull apadrina per primera vegada el desembarcament de vuit companyies catalanes i balears juntes al festival. Són la companya Eia (circ), Pelmànec (titelles), Pere Faure (dansa), Alba Sarraute (cabaret), Los Excéntricos ( clown ), Katraska ( clown ), Cor de Teatre (humor musical) i Mariantònia Oliver (dansa teatre). Les quatre primeres hi van a iniciativa del Llull i les ha triat una comissió d'experts, mentre que les altres quatre ja tenien previst participar-hi i se'ls ha ajudat a pagar les despeses del viatge. En total, la iniciativa té un pressupost de 135.000 euros.

L'objectiu del Llull serà fer visible i identificable l'escena nacional sota el paraigua de la campanya Avingon à la catalane . "En l'àmbit de la cultura s'ha de generar una imatge de marca, perquè això ajuda els que van a Avinyó i els que no, la cultura catalana i les companyies", assegurava ahir el director de l'institut que s'ocupa de la projecció de la cultura catalana, Vicenç Villatoro. El director adjunt, Àlex Susanna, també va garantir al sector que és "una operació estratègica que tindrà continuïtat" perquè "és conseqüència del fet que el moment creatiu a casa nostra és òptim". A més, va afegir: "Avinyó no és l'objectiu final sinó el principi per aconseguir la presència continuada de companyies catalanes en un mercat tan proper".

Més continguts de