Economia 18/03/2015

Europastry ven al fons Nazca els forns SantaGloria i Molí Vell

Elena Freixa
2 min
Europastry ven al fons Nazca  els forns SantaGloria i Molí Vell

Les cadenes de forns de pa Molí Vell, SantaGloria i L’Obrador canviaran d’amos després que la catalana Europastry els hagi venut al fons de capital Nazca, amb seu a Madrid. L’import de l’operació no s’ha fet públic, però els nous propietaris es queden un negoci que aportava 15 milions d’ingressos a Europastry cada any a través de 42 establiments propis i nou franquícies. Europastry es vol centrar en el seu negoci principal, que és la producció i distribució de pa i brioixeria congelada. L’empresa, líder a Espanya, ven a 40 països i factura 400 milions anualment.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El motiu per vendre’s el negoci dels forns de pa és que Europastry entrava en competició amb altres cadenes de les quals és proveïdora. “El creixement de la divisió de retail ens feia entrar en competència amb els nostres propis clients, una situació que volem evitar”, va dir el president, Jordi Gallés.

Nazca Capital i tres inversors individuals gestionaran a partir d’ara les marques des de la plataforma FoodBox, creada per expandir-se en el negoci de la restauració multimarca a Espanya. El grup potenciarà la cadena SantaGloria, molt estesa a Catalunya, on té 26 establiments.

Els directius que lideren el projecte tenen experiència en el sector. Carlos Pérez, president de FoodBox, és un dels fundadors de la cadena 100 Montaditos. Augusto Méndez de Lugo, exdirectiu d’estratègia de Burger King, i Raimundo Jiménez seran el director general i el director financer, respectivament.

FoodBox vol créixer i gestionar 350 establiments en cinc anys. El grup espera facturar 35 milions el 2015 i obtenir un benefici de 3 milions abans d’impostos i interessos. A banda de l’operació amb Europastry, també ha comprat l’andalusa Taberna del Volapié, que té 40 establiments. Així, Nazca torna a apostar per la restauració, un sector on ja havia invertit amb projectes com les cafeteries Rodilla, que va vendre a Damm el 2013, i les tavernes Lizarrán, de la qual va sortir el 2007.

stats