Publicitat
Publicitat

Seat ajusta de nou la seva producció per adaptar-se a la caiguda de vendes

La caiguda de vendes a Espanya i la frenada al mercat europeu obliguen a revisar a la baixa l'activitat amb aturades puntuals de producció alguns dies i ajustos als torns

La planta de Seat a Martorell (Baix Llobregat) tancarà a l'octubre diversos dies les línies 1 i 2 i ajustarà els torns de la de l'Audi Q-3 per reduir la fabricació de cotxes en gairebé 16.000 unitats, com a conseqüència de la caiguda de les vendes a Espanya i altres mercats europeus.

Aquesta és una més de les revisions dels plans de producció que la companyia automobilística s'ha vist obligada a dur a terme des de la tardor de 2011, quan la dràstica reducció de les matriculacions de vehicles a Espanya va començar a afectar la marca.

En concret, Seat reduirà l'últim trimestre de l'any la seva producció i fabricarà 7.254 vehicles menys del model Ibiza (línia 1), i 3.999 vehicles menys dels diferents models de la línia 2, mentre que la línia 3 produirà 2.700 unitats menys de l'Audi Q3 i 2.015 menys de l'Exeo.

Per dur a terme aquests plans, es tancarà la línia 1 els dies 8, 9, 10 i 11 d'octubre, a càrrec d'hores dels treballadors, mentre que la línia 3 deixarà de realitzar els 16 torns addicionals previstos, a més d'ajustar també la producció els dissabtes, segons ha confirmat la companyia.

Fonts sindicals han apuntat que la comissió de productivitat encara ha de decidir com es realitzarà la reducció de la línia 2, que fabrica el nou León, un dels models, amb el Toledo, en què la marca confia per reactivar les vendes.

Aquests números provocaran que 2012 no es pugui tancar amb la previsió inicial de producció de vehicles, que superava les 400.000 unitats.

La previsió actualitzada per a aquest any és d'uns 380.000 vehicles, xifra que encara estaria per damunt de la producció de 2011, que es va situar en 350.000, segons han apuntat fonts de la companyia.

Malgrat l'increment de vendes en els mercats d'Alemanya, el Regne Unit, Rússia i Mèxic, entre d'altres, les matriculacions de Seat van caure un 12,2% entre gener i juliol, i van arribar als 189.200 vehicles.

El sindicat majoritari de Seat, UGT, ha expressat la seva preocupació pels "números de la reducció" que s'estan estudiant per al 2013.

Aquesta central sindical ha demanat que, en el cas que es plantegi una reducció de personal, aquesta hauria de recaure en primer lloc en els llocs ocupats per treballadors d'ETT.

De moment, les mateixes fonts de l'empresa asseguren que la companyia no té sobre la taula cap expedient de regulació d'ocupació.

Més continguts de