Publicitat
Publicitat

"Si us plau, no tuitegeu si no és una urgència": el COI demana moderar l'emissió de missatges per no afectar la cobertura televisiva dels Jocs

El Comitè Olímpic demana als aficionats desplaçats a la capital anglesa que no enviïn missatges de text ni piulin en excés durant les retransmissions en directe dels esdeveniments esportius per evitar sobrecàrregues a la xarxa de dades

Els organitzadors dels Jocs de Londres van fer una crida aquest diumenge a tots els aficionats que s'han desplaçat a la capital anglesa per seguir la competició perquè evitin enviar missatges de text i tuits "que no siguin urgents". El motiu és que l'emissió de missatges provoca una sobrecàrrega a la xarxa de dades i afecta a la cobertura televisiva de l'esdeveniment.

Alguns dels afectats per la manca de cobertura van ser els comentaristes de la cursa ciclista d'aquest dissabte, que no van poder explicar als telespectadors el punt en què es trobaven els que encapçalaven la cursa a causa dels problemes a la xarxa de dades, que van impedir captar la geolocalització dels ciclistes –que porten incorporat un sistema GPS de navegació per satèl·lit.

Un portaveu del Comitè Olímpic (COI) va sortir al pas de les crítiques generades arran de l'incident en la retransmissió, i va assegurar que el problema de la xarxa havia sigut ocasionat pels missatges enviats pels centenars de milers de fans que van fer ús dels seus dispositius mòbils per animar les respectives seleccions des dels carrers de Londres.

L'explosió de l'ús de telèfons intel·ligents per seguir els Jocs els han convertit en els primers 'social media games', però també està exercint una forta pressió a l'organització dels Jocs.

L'amfitrió de la radiodifusió de l'esdeveniment, la BBC, permet als seguidors veure bona part dels esdeveniments en directe a través de 'smartphones'. Les operadores de serveis mòbils i les empreses d'infraestructures de telecomunicació havien dit que esperaven ser capaces de satisfer la demanda addicional.

Un portaveu del COI ha assegurat que el problema d'aquest diumenge havia quedat solucionat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT